GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Inför Bloggalan

2008-10-13 | 22:30:06 | Egocentrerat&Vardagligt

Bästa Kathe hade gjort en "inför bloggalan"lista med några punkter med saker som har avklarats eller ska avklaras innan Bloggalan på torsdag.

Jag har till exempel idag fixat smink, strumpbyxor och bh.

Här kommer min lista:

Make up - fixad! Ja jag sitter inte här redan med sminkningen på mig, men jag har bokat mig, Käthe och Alexandra till sminkning på FACE Stockholm på eftermiddagen. Ser verkligen fram emot detta - att få umgås med dessa brudar och träffa dom för första gången nånsin.

Bh - till den klänningen jag köpte för nån månad sen som kräver bh utan axelband. Fixat! Köptes idag tillsammans med tre olika par strumpbyxor.

Klänning - semifixat. Ja som sagt..jag har köpt en svart lite puffig klänning men funderar även på 3 stycken andra som bara hänger i garderoben...en svart tight lite marilynmonroeaktig, en slät guldig sak eller en långärmad enkel blå sak..

Skor - borde inte vara nåt problem...Har ju en hel del skor i garderoben..Kanske för många par att välja på...Och ska jag våga nåt lite porrigthårdrockarglammigt eller vara mer enkel och stilful..men också riskera vara alldeles för vanlig?

Väska - icke fixat. Får inte vara för stor inte vara för liten, rymma nödvändiga ting såsom kamera, våtservetter, bättrapåsmink, antagligen tamponger, spegel, plånbok och mobil..men det får inte bli för tungt.

Ytterplagg - antingen skinnjacka eller fuskpälsen.

♦ Ja och så vore ju en perfekt hy samt kanske en viktminskning på 5-6 kilo och en fast mage och snygga lår att önska..men kanske lite tight om tid.. EJ FIXAT!

Kommentera 26 st

Kommentarer
Alexandra
2008-10-13 - 22:59:04

Du kommer bli världens heting söt !!

Malin
2008-10-13 - 23:02:37

Gu vad kul :) kommer vara jätte fin.

Angel
2008-10-13 - 23:07:14

Hoppas ni får riktigt kul,du förtjänar det

frida
2008-10-13 - 23:09:23

va med att ändra samhällets syn på våldtäkter;

http://www.veckorevyn.com/skrivpa/index.xml?getnames

Nathalie
2008-10-13 - 23:18:35

önskar att jag med hade fått en inbjudan.. :(

Alexandra
2008-10-13 - 23:22:37

inte jättebra, men det går över. efter kl 9.10 imorgon är jag lugn igen :)

låter som du har koll på vad du ska ha på dig på bloggawards?:D

Alexandra
2008-10-13 - 23:45:19

Åh ja det ska bli så himla kul :)



Kram!

sheima
2008-10-13 - 23:45:23

heej ;) sa jag att jag köpte din t-shirt idag? älskar den super mkt :D har redan hunnit använda den hihi ;) looove it! har du också köpt/fått den? =D<3 kraamis<3

Julia
2008-10-13 - 23:46:42

Fan vad du är bäst Anna! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-13 - 23:49:57

Julia: Oj..är jag? Tack!Kram

sheima
2008-10-13 - 23:52:02

aha men vad ska du med 2 till?? :P har du utsett en vinnare av linnet än:D

Lene-Therese
2008-10-13 - 23:53:07

Du är så jävla snygg som du är så du behöver inget! Designa din egen klänning och kom i all din glans. YOU ROCK! Läste VB förut :D Nice nice! :D

Madde
2008-10-13 - 23:57:28

svar: självklart kommer ja bli nöjd med den ;) jag är nöjd med dina andra toppar så :D

sheima
2008-10-14 - 00:02:46

aha ok :) jo det är sant! aha ok, har du sett mitt bidrag? ;P

sheima
2008-10-14 - 00:05:12

ok;) men jag ska sova nu, sov gott! godnatt;)<33

Julia
2008-10-14 - 00:06:03

Det är klart att du är, gillar verkligen dig & din blogg hur mkt som helst :)

Sweetheart
2008-10-14 - 01:42:40

Åh, önskar jag kunde vara där och få träffa dig och Käthe! Men ska tänka på er när jag sitter här på jobbet o sliter (läser bloggar ;))

Kramar!

Dress Like a Princess
2008-10-14 - 07:45:39

naaw sötnos :) Vilken bra checklista! okej vad roligt att det är många som ska dit, de låter ju hur kul som helst :)

Emma } Acira
2008-10-14 - 07:56:43

Tack så mycket för tipsen ;)

Alexandra
2008-10-14 - 08:28:10

Nu ska du få höra. Inatt drömde jag att man kunde vinna biljetter för att tillsammans med dig åka till Stockholm och gå på Rosabandetgalan. (tror typ Lindex lottade ut så man fick åka med dig eller nåt i den stilen). Vem vann om inte jag! Jag blev JÄTTEglad att dels få träffa dig och få bo på hotell och åka tåg och hotellfrukost (nu i efterhand fattar jag inte hur glad jag kan va för att åka tåg - det är mest trist tycker jag annars... i vaket tillstånd). HUr som helst så drömde jag att du skrev om det i din blogg att du och jag skulle åka dit! ...Dock blir det ju inte så =( Fatta va sur jag va när jag vaknade!

Sassy
2008-10-14 - 09:19:46

Buhu! Önskar så att jag kunde gå på galan, när jag för en gångs skull är bjuden! Det är så många jag skulle vilja träffa, men framför allt vill jag ju träffa dig!



underbara, underbara Anna!



kram

Bim HD
2008-10-14 - 11:23:18

Ojojoj, tur man inte ska iväg, kanske? Även om man känner sig lite avis...

Få makeup fixad? Uff, vilken lyx... Hinner man uppleva det i livet månne?

Ny BH skulle behövas, speciellt en svart. Och OM det råkade finnas en man kan ta banden av - suveränt. Men, de passar aldrig mig, eller så är det plånboken det är fel på? :) Hm, stod och kollade in strumpisar igår... Behöver ett par tjockare svarta - helt enfärgade - och önskar mig ett par röda!!! samt att ett par ljusgråmelerade vore önskvärda. Dvs, något annat än mönstrade vore kul ibland... :P Men, plånboken då igen! (urk vad hemsk jag lät där då... hm :/)

Klänning? Ja, jag tror inte jag äger någon som skulle passa på en gala - och inhandla en? Var? Ehhh... och pengarna finns inte. Nej, tur man inte är bjuden kanske? (kryssar massor med fingrar där - ljuger som en häst travar!!! ingen ser det bara...)

Ha.. skor? Ja... det fick väl bli dojorna från Roots då. Ja, de där jag nästan alltid kör med. Vad äger man annars? Hm, rutiga pumpsen? Men, hallå!!! Nu hör du - det är kris i min garderob, totalt!!!

Väska? Hm, undrar om man har någon ok... Har ju den mörkare bruna från Harges.com. Läge snart för den kanske? Hm, men den är då mörkare brun - vad ha till den? Väska och skor BÖR ju höra ihop lite när det är klass på tillställningen, ehhh... (japp, tur man inte skulle iväg, nej... :/)

Jacka? Hm, min antika skinnjacka? eller äger jag något annat månne? Alltså... tänk-tänkt-tänk... HJÄLP!!!

Kontentant? Ja, man stannar hemma - eller är glad att man inte är bjuden (där kom det igen, hrmpf...) Återgår till ett liv i... Eller ett liv utan glitter och Glamour - möjligen på papper då...

Må så grankott... kramis skruttisen och jag kommer att tänka på dig HELA den kvällen och vara SÅ avis på er alla som är där... bla för specialgoodiebagen!!! ;)

Kajsa
2008-10-14 - 14:24:30

Men Anna. Snälla kära du. Var nöjd med vem du är , vad du är och hur du ser ut. Det är så sorgligt att läsa om din ständiga ångest mot din egen kropp och digsjälv. Som att du hur bra saker och ting än är inte riktigt kan vara överens med digsjälv. Jag vet precis hur känslan är. Men samtidigt. Om man inte rycker upp sigsjävl och tänker "jag är kanske inte perfekt men vem fan är det?" så tror jag aldrig att man kan må helt till 100 % bra. Det är en ond cirkel man är själv om att ta sig ut.

Jag fick just skickat foton påmig från eplåtning till ett jobb jag gjorde igår. Jag bar en klänning som jag antagligen ska ha på torsdag. Och jag såg inte alls ut såsom jag precis ville. Lite mindre, lite rundare, lite mer oglammig. Men det är vad jag har att arbeta med. Det är min kropp. Och när jag kollar efter så ja, jag kommer inte att vara snyggast, smalast, ha dyrast klänning eller vara mest pumaliknande. Men! Jag kommer ändå att vara söt i en klänning som jag köpte under en magisk resa till New York, ha massor av lockar i mitt långa hår, världens finaste lilla clutch från 2hand i London och skor som jag inte kan gå i. Det räcker. För jag är inte perfekt. Men det är ingen. Och det blir så bra som man gör det till.

maya
2008-10-14 - 20:12:07

av ren princip tycker jag inte om gnäll om viktminskning och slappa lår/mage. men jag känner igen mig allt för väl. kära du, det är lätt ordnat!!! och tar noll i tid!!! allt handlar om rätt underkläder. köp ett par bra stadiga strumpbyxor! fixar lår, stjärt (mitt problem) och mage i ett nafs. mycket bättre än dieter och hets bantningskurer! man blir snygg och känner sig snygg!

Lotta
2008-10-14 - 20:13:25

Givetvis skall du vara glammigt hårdrocksporrig!!!

Erika
2008-10-14 - 20:20:45

Jag är nästan lite lättad över att jag är en pytteblogg som inte är bjuden. Slipper all den där galastressen och ångesten som många verkar ha just nu.

Jag är inte ens säker på att jag skulle ha gått om jag varit bjuden, skulle ha känt mig bortkommen där tror jag. En norrländsk lantis bland alla glamourösa storstadsmänniskor med mingelvana, ujuj.

Som en skrämd mus som hamnat i en kattflock och så vidare =)



Kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: