GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

morgontankar...

2008-08-05 | 09:10:04 | Krönika/Politik/Tankar



Godmorgon på er.
Hur har ni det?

Jag siter här vid köksbordet med knäckemackor och drickyoghurt och tittar då och då ut på regnovädret som hållt på sen i söndags.
Folk klagar på regnet.
Förra veckan klagade dom på den olidliga värmen och att man inte kunde gå ut . Nu vill de inte gå ut för då blir dom blöta.
Jösses.
En del människor är verkligen så inkonsekventa....

....

Jag gillar inte att nämna henne i min blogg, men nu gör jag det ( men jag tänker inte länka) : Fröken Blondinbella.
Finns det nån tonåring på denna jord som rör upp mer känslor än vad hon gör?
Och finns det nån annan bloggare som får andra människor att visa sin egna dumhet mer än vad hon gör?

Varför låter Ni er påverkas utav henne?
Ge henne inte uppmärksamheten från början så att hon istället skäller och gapar och provocerar för döva öron och blinda ögon.

Den senaste veckan har jag fått en rad kommentarer där jag ombetts att uttrycka min åsikt kring huruvida det sexuella överfall Blondinbella säger sig ha utsatts för i Italien enbart är ett PR-trick.
Och detta eskalerade igår när den blonda storsstadsbloggerskan lade ut bilder på sina nyinköpta pälsar.
Från att ha haft massivt tyckasyndomstöd i bloggen på grund av Italienhändelserna blev det åter ett stort hattryck bland kommentarerna. Dessutom var det i stor utsträckning samma människor som uttryckt sitt stöd som nu uttryckte sitt hat och sin avsky.
Folk tyckte till och med att det var rätt åt henne att ha blivit våldtagen på grund av att hon köpt päls.

ojoj...

Jag är så långt ifrån Isabella Löwengrip man komma politiskt och vi har säkerligen helt vitt skilda verklighetsuppfattning om det mesta också. Jag är emot hur djuren behandlas för pälsindustrins skull.
Men att säga att det hon utsattes för nu skulle vara ett PR-trick och återigen göra det klassiska att inte tro på tjejen i en sådan här situation eller rent av tycka att hon förtjänade det... De tankarna tycker jag är minst lika otäcka som sättet djuren behandlas på när de skändas på sin päls.

Kommentera 23 st

Kommentarer
Malin
2008-08-05 - 09:18:46

varför tycker de att du ska bedöma om det är ett pr-trick eller ej? De borde väl iallafall kunna skaffa sig en egen uppfattning om det istället för att bara lyssna på andra...

c
2008-08-05 - 09:23:47

Hej! Här blir det inte mycket gjort idag, en slappar dag inne bara. Ägna tid till datorn å kanske en ny design på bloggen, jag vet inte en! Regnet är här oxå, men det gillar jag! Hellre det är den hemska värmen som va här. Så jag tänker inte gnälla skratt.



Ja, detta med Blondinbella.. vilken brutta! Jag gillar henne inte alls, finns många orsaker till det!! Men å andra sidan så känner jag inte henne mer än genom hennes blogg, så kan väll inte säga så mycket..



Ha en bra dag, kram!

Angel
2008-08-05 - 09:59:02

Jag håller med dig,jag ser inte hur man kan hitta på e nsådan sak för pr trick,verkligen inte.Sen tycker jag alla stora bloggerskor eller "vissa" är lite roliga låtsas gilla varandra när do mträffas sen hålelr det 1 dag sen kastas skit på varandra,rätt otroligt.

Miss S
2008-08-05 - 10:09:38

God morgon.

Såg att du fått in en söt bild på en av killarna, det är ju så man blir aldeles "åhhhhhhh".

Mina pälsbollar har nått den distingta åldern av "vi ligger mest o sover dagtid" och äter resten av tiden men visst är det nåt speciellt med dom :)

Några dagar till sen får du pyssla hemma igen ...skönt?

nä nu får jag svamla klart, ville bara önska en bra dag, ska jobba på ett upplagg om män och makeup själv.



ha det gott gumman krama om pälsbollarna

Miss S

Erik Keding
2008-08-05 - 10:27:24

Den där BB alltså, usch. Gillar inte ens att nämna henne så jag skriver bara BB. Klarar inte av den människan, tvivlar starkt på att jag skulle trivas i hennes sällskap om jag kände henne heller. Blä... Bra att du inte länkade måste jag säga! Beträffande sex överfallet, jag tror inte det va ett PR-trick men hur det läggs fram i media det är ett kräkmedel.



kram

Sofie
2008-08-05 - 10:43:08

Bra tankar du har. Det får mig att tänka efter och jag gillar henne mindre och mindre.

Hon gör allt för uppmärksamhet men jag tror inte att

händelsen var ett Pr-trick.



Kram!

Free Fashion Pia
2008-08-05 - 10:45:04

Har inte hängt med i svängarna kring henne, men vissa personer har ju förmågan att provocera nåt oerhört genom sin blotta (nät)närvaro.....såna man älskar att hata (eller åtminstone irritera sig på:-)

JOSEFINE
2008-08-05 - 10:54:42

godmorgon! :)

söt bild på dig!

Alexandra
2008-08-05 - 11:00:05

JAg tycker faktiskt att Blondinbellas blogg kan vara intressant ibland. Dock blir jag inte påverkad av henne (vilket är bra) eftersom vi lever så otroligt olika liv. Men jag måste ju hålla mig dig om det där med pälsarna. Jag tog verkligen illa upp, och jag trodde inte hon var den personen. Man ska ju kämpa för att djur ska få hålla kvar den ynka värdigheten de har O_O

NAVAS
2008-08-05 - 11:16:34

JAG TYCKER DETTA E HEMSKT. JAG TROR ABSOLUT INTE ATT DETTA E ETT PR-TRICK. BARA FÖR ATT HON E "KÄND" SÅ KAN INTE HON UTSÄTTAS FÖR SÅNT HÄR??

NEJ, JAG STÅR PÅ HENNES SIDA.

KRAM SOFIA

Alexandra
2008-08-05 - 12:14:41

sv: Jaha... det hade jag ingen aning om. Jag blev mer en aktiv bloggare i början av sommaren, så jag har itne hängt med innan :P

Bim H-D
2008-08-05 - 12:38:45

Hm, är det jag som är knäpp? ;) Ja, jag förstår mig inte på folk alls snart... endera är det för varmt och efter en dag med regn då är det för hemskt och var är solen, ehhh...

Sedan är det då Blondinbella... den människa alla älskar att hata, eller? Nä, hon står inte nära mig på något sätt - läser bloggen ibland... försöker komma på VAD som gör henne till den hon är... Man kan ju undra - 17år? Eller är jag för gammal så jag inte förstår för den sakens skull?

Men, i detta falla så skulle det kunna stämmas åt alla håll och kanter om hon så ville - men det är ingen idé... bättre för henne att bra försöka att blunda för alla knäppa kommentarer och... ja, göra vad? Fortsätta blogga som om inget har hänt? Går det förresen? Tur hon har folk runt sig som tar hand om henne då möjligen...

Må så grankott... eller så har hon möjlighet att betala folket själv...

Linda
2008-08-05 - 13:04:38

Vi överskattar i allmänhet människan. Människor är avundsamma varelser, rädda varelser och tål inte när det går bra för andra. Tokigt men sant. Tyvärr blir man lika förvånad varje gång folk beter sig korkat. Vare sig det är genom att bära päls eller förfölja tonåringar. :(

Fanny
2008-08-05 - 13:19:42

Bra att du kan ogilla henne men ändå ha distans nog att förstå att våldtäkten antagligen inte var ett pr-trick, eller att hon förjänar det.



Själv tycker jag om blondinbella då hon är driven och driver ett eget förtag trots sin ringa ålder. Det är ganska häftigt.

Lisa
2008-08-05 - 13:20:23

Jag håller med. För mig är det en självklarhet att alla som säger sig varit med om något övergrepp talar 100% sanning, tills något annat stort motbevisar dom såklart. Inte att jag bara går o väntar på motbevis, inte alls så jag menade, utan jag tror på dom helhjärtat tills det kommer fram bevis som att.. tja.. tjejen hade motiv för att hämnas en kille som egentligen var utomlands vid tidpunkten då övergreppet skulle hållt till, om du förstår..? För tyvärr händer ju sånt. Men tills dess så tror jag på dom helhjärtat, hade något sånt hänt mig så skulle det fan vara hemskt ifall någon började misstro mig.. Har man inte varit med om tillräckligt, typ. Det ska alltid tas på allvar.. Och jag vågar inte tro på att någon skulle ljuga om något så hemskt, för det är ju.. omänskligt. Men tyvärr så finns det ju omänskliga människor där ute visar det sig efter ett tag.

Joanna
2008-08-05 - 14:35:21

Vettig kommentar... Me like. Jag håller med dig på det stora hela, jag länkar inte heller till Blondinbella. Och nu är hon uppe i mina trakter dessuom...och tycker att Norrlänningar borde klä sig bättre...SUCK!!

Linda
2008-08-05 - 17:10:31

Bra inlägg Anna!

Hanna
2008-08-05 - 20:16:08

Kanonbra skrivet. Jag tycker det är helt sjukt att komma på tanken att hon skulle hitta på.

tekla
2008-08-05 - 20:18:50

Jag tror värkligen inte att det som hände i italen i ett pr-trick. Men blondinbella sjönk värkligen i mina ögon när hos sa att det var rena himelriket och titta på pälsar. Att glo på döda djur som har dödas pågrund av att någon jävel ska en pälsjacka. Ne jag anväder ändast fejkpäls. Jag tycker inte om henne på samma sätt jag gjorde förut.



Rip djuren som behövde dö för att hon ska behöva se ''snygg'' ut. (det är bara äckligt att gå runt med döda djur på kroppen)



Tack för en underbar blogg. :D

Anonym
2008-08-05 - 20:38:42

Jag tror nt att det e ett PR-trick, men jag tkr hon är dålig förebild pga pälsen. Det e hemsk egentligen

Stephanie
2008-08-06 - 00:17:02

Va fin du är i håret! Puss

Jessie
2008-08-06 - 18:44:57

FAN VAD BRA SAGT!! heja dig. Du är skitbra. Är också långt ifrån bellas åsikter men gillar hennes blogg massor ändå och skulle aldrig tro något så hemskt som att hon fejkar ett övergrepp för pr (och ändå har jag pluggat reklam och är alltså förstörd när det gäller såadnt). Det vore väl lättare för henne då att fejka något annat. typ "jag har slängt mina kläder i sopnedkastet istället för att lämna dem till välgörenhet" eller vadsomhelst. Dessutom, varför skulle hon vilja avbryta sin länge planerade resa om det inte verkligen hade hänt? nä fy för folk som tror så. och heja dig som sagt, jag har blivit en riktig stammisläsare här ;)

kram!

Antonkatharina
2009-06-30 - 09:26:13

Keep up these useful pieces.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: