GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

the wedding singer..photographer..

2008-04-26 | 22:35:13 | Egocentrerat&Vardagligt

Håller på och printar ut mina" bästa foton"..väljer och vrakar..tittar kritiskt..tiitar glatt..minns..minnen..
Byter färgpatroner och testar olika fotopapper..skär till med min skärmaskin..

Imorgon ska jag på en "intervju" för att eventuellt anlitas som bröllopsfotograf senare i sommar..vore så kul att få jobbet!
Dels för att jag älskar att fota, dels för att jag ju vill ha fotojobb och dels litegranna för att jag aldrig har varit på ett enda bröllop förr...

146310-5681146310-5680
..måste verkligen sätta ihop en ordentlig portfolio..eller två en dag..
Kommentera 7 st

Kommentarer
Rosita
2008-04-26 - 22:48:13

Åh, det är roligt att sitta och skriva ut sina bilder.
Jag har mina favoriter på väggen, haha.

Emelie
2008-04-26 - 22:54:47

Jag älskar att du oxå är hemma en lördagskväll=) Då slipper man känna sig så misslyckad och osocial själv haha, för mig står tentaplugg på schemat, du verkar ha roligare!
Kram=)

Bim H-D
2008-04-26 - 23:10:46

En dag? Äh, gör det NU!!! basta...
Eller börja NU!!! ;) För annars händer inget, hihihi. Sätt dig ner en liten stund varje kväll innan du kryper till sängs, varva ner och studera lite foton... Leta upp de du önskar få ut och printa... Ligg sedan i sängen och fundera lite slött och somna med ett leende på läpparna över vad du KAN... och helt plötsligt har du dina bästa bilder samlade... gör lite varje kväll... många bäckar små, blir en stor å... sålla igen, och du är KLAR... Just så enkelt är det vännen min...
Må så grankott... kramis på dig skruttis...

Minna
2008-04-27 - 00:10:52

Har du aldrig varit på bröllop förut? Hur vet du då att du kan klara det? Det är liksom inte som det man ser på film... Jag blir jätteglad för din skulle om du får det, det är inte så... Men bara så du vet liksom...

Minna
2008-04-27 - 10:01:18

Jag trodd du skulle fotografera själva vigselakten, och det sägs ju vara ett enormt jobb och jag skulle du aldrig säga att jag klarade av det och ta betalt för det utan att gå gjort det gratis några gånger... Men visst festen efteråt skulle jag kunna klara. Jag är bara imponerad över att du tror du klarar det så du tar betalt för det... Det verkade som om du tog det negativt och det ville jag inte alls att du skulle göra! Som sagt blir jag jätteglad över att du tror att du kan klara jobbet :)

Maria
2008-04-27 - 10:33:01

Du är grymt bra på att fota, lycka till med jobbet! :)

alexandra
2008-04-27 - 12:25:39

va kul att få vara bröllopsfotograf =) jag har faktiskt aldrig heller varit på ett bröllop förut .. haha :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: