GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Puck och Puckot

2008-04-06 | 23:51:11 | Egocentrerat&Vardagligt

Uhuhuhu känner mig helt bedrövad i humöret...allt på grund av att jag inte lyckades jogga och att det därmed fick mig att känna mig misslyckad..och tjock..och helt vedervärdigt äcklig i kroppen...Prestationsångest och höga krav på sig själv samt dålig mathållning det senaste + mens..ingen bra kombination alls..

Jaja, imorgon är det måndag, ny vecka med nya tag och återigen skall ett nytt hälsosammare liv påbörjas..hmm..ja vi får väl se hur det går med den biten....choklad och sura nappar och lattes är ju ändå för jädra gott..

En höjdpunkt idag var i alla fall att jag träffade mina underbara katter hemma hos mina föräldrar..efter en halvmils lång promenad - som jag helt glömt bort att tänka in som nyttigt i min surhet över misslyckad jogging..så typiskt mig...att aldrig se de positiva sakerna..
Ja förutom Katterna då..

Här är Puck och jag.

146310-5243

Mitt lilla hjärtegull ♥
Kommentera 13 st

Kommentarer
Annelie T
2008-04-06 - 23:55:20

jag tycker faktiskt att man får mindre ångest av att tänka att man ska börja sitt nya nyttiga liv på måndag (om det är söndag den dagen man tänker så alltså). Det enda som är synd är ju att jag alltid tänker så men aldrig gör så, haha.

Wysteriia
2008-04-06 - 23:58:13

Tack sötis :)

Har dock en dååååålig dag så känner mig inte så snyggvacker alls idag ;P haha.

Lilla Fröken
2008-04-07 - 00:03:44

Ja ack alla dessa fallgropar på väg mot målet.
Jag har själv väldigt svårt att motstå choklad. Det är ju såå gott!

Vilken söt bild på er två. Han är väldigt lik en katt som jag känner som är en charmör utan dess like! ;)

Wysteriia
2008-04-07 - 00:18:29

Ja jag tror vi är rättså lika med den delen jag o du :P

Lilla Fröken
2008-04-07 - 00:20:15

Då kanske HON vill träffa den där charmige kattherrn som jag nämnde? ;)

Ja men så där var jag också för inte så länge sedan. Ville inte ha riktiga måltider utan smååt istället. De brukar ju säga att man kan vara gravid när man är sugen på "konstiga småsaker" att äta. Jag kan bli det utan att jag är gravid! Haha
Man måste hitta fasta rutiner i måltider för att det ska bli bra.

Wysteriia
2008-04-07 - 00:25:23

Haha det kom precis en tår hos mig ;) Men det berodde på att jag kände mig så ensam, känns som alla har någon utom jag :(

Jag har inte gjort något alls ikväll...suttit på king.com o spelat små spel...har inte så mycket o göra :/

Lilla Fröken
2008-04-07 - 00:31:53

Fasta tiden för alla måltider och större mål så kanske sötsuget försvinner?
(Eller så får du börja rabbla mantrat "frukt är godis, frukt är godis.....")

Den där kattpojken kan charma vem som helst. Och kan han inte så tvingar han sig på folk. Så Puck skulle nog inte ha någon chans att motstå honom...hehe

Lollo
2008-04-07 - 07:59:45

vilken fin bild

Bim H-D
2008-04-07 - 08:22:08

Hm, alla - och det verkar som alla - ska alltid börja sitt nya liv... endera nyårsdagen, eller nu på måndag... Hm, varför inte välja en onsdag istället? Då har de första veckodagarna gått och det är en bit kvar till helgen? Hm, äta vettigt under veckan - käka frukt istället för godis (även om det är gott med godis!) - och sedan kanske unna sig något extra på lördagskvällen, god mat och ett rött, eller något... Bara vara lite avig, och INTE göra som alla andra - just en måndag... onsdag tycker jag låter alldeles utmärkt! och inte glömma en dag i veckan med lite lyx... och det finns lyx som INTE är farligt också ;) Och långa promenixer är HUR ok som helst, basta... snabb promenix är än bättre!!! Jogga behövs inte, än... Foten vaknar allt ska du se :)
Må så grankott... och gosa med en pus är hur nedstressande som helst, lovar... bra för hjärtat på alla sätt... och då en promenix dit och sedan hem, snacka om träning dessutom :P kramis, kramis...

Sicka
2008-04-07 - 09:06:34

Åhh, alltid samma visa här var måndag oxå..."Nu jävlar Jessica..." Sen varje tisdag så spricker det :( Hade gett mig fan på att jag idag skulle bege mig till Friskis för första gången på evigheter, men vaknar å är mer förkylningstäppt än jag varit på länge...som om kroppen tänker att "mohahahaa, glöm det din lilla fettblubba". Man kan bli knäckt för mindre! Lycka till iaf...vi ska väl fixa detta, right? ;)

LindaMarie
2008-04-07 - 10:33:11

så sjukt likt min katt :)

Marte
2008-04-07 - 23:47:43

åå,så søte dere er:)

Louislotta
2010-04-28 - 12:46:39

thank-you for the good and valuable information on your site


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: