GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Om min design, tryck, testtryck osv..

2008-04-20 | 16:47:24 | Avanna konst/design/foto



Ni är många som frågar bland kommentarerna och en del som mailar och undrar över dessa "testtryck" jag gör hemma.
Några av er vill beställa dom, några av er undrar hur jag gör och en del vill specialbeställa motiv.

Jag har svarat på detta många gånger samt gjort inlägg och förklarat så gott jag kan men jag drar det igen.

När jag skriver att jag gjort ett "testtryck" hemma så betyder det att jag med hjälp av Transferpapper testar hur olika motiv blir på ett plagg.
Om det skulle vara värt att trycka upp en större upplaga utav eller om det kanske inte alls gör sig bra på ett klädesplagg.
Det är alltså ett sätt för mig att pröva och testa innan jag går till screentryckeriet och bestämmer mig för ett visst motiv och att det ska tryckas upp i 30 ex för att sedan visa sig ha blivit katastrofalt fult.
Det är också ett sätt för mig att testa på er - läsare och potentiella köpare och se vilket motiv ni verkar gilla mest.

Mina testtryck går inte att köpa.
Dels har jag ännu inte hittat en transfermetod som känns pålitlig i kvalitén nog för mig att sälja vidare. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om ni köper ett plagg av mig med min motivdesign och sen försvinner trycket efter 5 tvättar eller att det färgar av sig på andra kläder.
Dels testtrycker jag på vanliga linnen från H&M och Lindex och ni förstår säkert att jag inte kan sälja plagg med mina motiv på plagg från dessa kedjor.
Nej, när jag väl bestämt mig för ett motiv så köper jag in kläder från grossister som är till för just sådana som mig - som designar motiv men inte plagget i sig.

De plagg som ingår i mina "kollektioner" är screentryckta. Varje motiv trycks för hand. Screentryck är utan tvekan den mest professionella och hållbara tryckmetoden. Dock är det också en ganska kostsam produktionsprocess och det är därför jag också får ta de priser jag tar.

Idag är det omöjligt att Ni får specialbeställa motiv. För då måste ni dels betala för uppdraget att skissa fram motivet, dels tryckkostnaden för en enda t-shirt och den totala slutsumman skulle bli över tusenlappen.

Men om jag hittar en transfermetod som är pålilig och är av superb kvalité så kan det i framtiden vara möjligt att ni fritt får välja bland alla motiv jag gjort och att jag enbart trycker upp ett plagg efter en beställning istället för att jag håller ett lager på bara ett visst antal plagg med ett visst antal motiv. Dock kommer ju alltid typen/modellen på t-shirt/linnen/tunikor vara begränsade då det beror på vilka grossister jag hittar med snygag plagg av bra kvalité till bra pris.

De plagg som är till salu finner ni här.
Kommentera 16 st

Kommentarer
DONNASANDRA
2008-04-20 - 17:04:44

Det är det som är så bra, du skapar ha-begär innan du ens trycker upp plagget ;-) Det enda tråkiga är att det inte kanske blir just den modellen på plagget som du testtrycker på, men det är en bagatell :-) Hoppas du har en bra dag gumman!

Maria
2008-04-20 - 17:07:09

tuffa tryck de va på dom !

lise
2008-04-20 - 17:28:42

Gud så fint!!

linda
2008-04-20 - 17:43:03

Ser att du skapar på som bara den!
Bra jobbat!
Själv har jag kommit hem efter min "uppvilar" helg på hotell!
Vårkänslorna börjar nu spritta i kroppen..*L*

Bim H-D
2008-04-20 - 18:03:19

hihihi.... jag VET att du provtrycker... tom jag... och bara väntar på att du ska bestämma vilka som ska bli de nya... vilka du ska ta och bestämma dig för :p Ja, speciellt det där som jag antar att karln hade gått i vägggen av om han skulle ha försökt läsa där i butiken... eftersom han glodde som han gjorde på den text som fanns på den jag hade ;)
Må så grankott... och du vet vilken man kanske hade? och vilken jag då menar att han sprungit i väggen av... hm, nytt sätt att så att säga, gå i väggen av... Avannas tryck :p

Hon
2008-04-20 - 18:21:01

Du är så duktig. Kul att det går så bra för dig. Kram

Lilla Fröken
2008-04-20 - 18:51:48

Du lever din dröm känns det som. Jag beundrar detta...och beundrar ditt engagemang gumms! Du är så otroligt bra! Kramar!

Lottis
2008-04-20 - 18:54:50

Men grejerna du testtrycker är i alla fall fina :-) Och precis som nån skrev här ovanför så skapar du ett ha-begär bara genom att visa dem :-) Blir i alla fall jättesugen på att beställa flera grejer. Och du, jag är supernöjd med mitt linne :-) Kram på dig, min vän!

Hp
2008-04-20 - 19:00:49

Vill ha allt! :)

Anonym
2008-04-20 - 19:46:11

trevlig söndag! :)

/L.

sofi.
2008-04-20 - 19:52:23

men, dina screentryckta tröjor? hur bra i tvätt håller de eller är det handtvätt? jag kan ibland tycka att de plagg jag screentrycker själv lätt blir dassiga i färgen i tvättmaskin så jag rekomenderar handtvätt. nå, antar att stora tryckerier använder proffsigare färger än de för hemmabruk men ändå.

Josiee
2008-04-20 - 20:20:55

tack underbara du:)haft en skön helg?

Käk i Köket
2008-04-20 - 21:38:18

Gud va kul att göra egna tryck! Riktigt snygga vad dom också :D roligt med något unikt!

Ha det fint :) kram

Matilda
2008-04-20 - 21:43:05

åh jag vill ha allt haha! :D
puss

Sara
2008-04-21 - 10:14:48

Tack för din söta kommentar :)

Någon du ska absolut trycka upp för fler motiv i tanktop tycker jag den här:
http://pyttis.blogg.se/1207936327_hem.html#comment

Jättecoolt sommar/våttryck! ;)

Konst by Karin
2008-04-21 - 16:06:01

"Dock är det också en ganska kostsam produktionsprocess och det är därför jag också får ta de priser jag ta"
Anna, du tar ju minimalt betalt för dina t-shirts!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: