GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Q&A

2007-10-25 | 21:36:13 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-2718


(foto/layout: jag själv)

* Skinnjacka, H&M
* Kofta, H&M
* Lång t-shirt, H&M
* Tights, Gina Tricot
* Nedhasade strumpor, Åhléns
* Väska, Wildflower
* Skor, Monki

Ja då så då ska vi se vad ni lämnat för frågor i frågelådan under dagen..

Eva: När startade du ditt företag Anna?
Svar: Jag registrerade företagsstarten i juni månad i år.

Anna från Karlstad: Hur länge har du och sambostefan hängt ihop?
Svar: Jag och Stefan blev efter många många om och en hel del men officiellt tillsammans den 6/3 2004, så lite mer än 3,5 år nu.

Ida: Vad heter företaget då? Och vad gör du för kunden?
Svar: Mitt företag har inget namn ännu. Det jag skickade in till Bolagsverket blev inte godkänt då de tyckte att det var för likt ett annat namn. Jag kan inte riktigt förstå hur de tänker, men efter allt krångel med Af och så det negativa beskedet med namnförslaget så blev jag bara så trött i somras så jag la hela namngrejen på hyllan. En enskild firma är ju ändå lika med ens egna namn så just nu är jag "Anna Larsson" både privat och som företag.

Jag vill kunna stå till tjänst för kunden med bildlösningar - illustrationer som fotografiska. Grafisk Design, logos, annonsformgivning, porträtt, partybilder, bildidéer med mera med mera.

Martina: Hur länge var du rökare, när började du?
Jag började röka våren jag tog studenten - år 2000 och slutade på sommaren 2003. Kan fortfarande ta en festcigg då och då, men har inte köpt en cigarett  eller ett paket på över fyra år.

Rockpoet: Berätta varför du bloggar. Jag bloggar för att jag är enormt självkär, och lever i tron om att alla bloggare gör det. Hur tänker du?

Jag håller med dig i ditt tänk Rockpoet. Visst fan är det en självexhibitioniskt egenkär sida som gör att man vill blogga annars hade jag ju nöjt mig med att fortsätta med Helgondagboken eller bara den privata dagboken av papper och penna vid nattduksbordet. Men jag ville väl nånstans, eller vill fortfarande nå ut till en slags publik. Visa att HEJ HÄR ÄR JAG, KOLLA VAD JAG KAN. Tidaholm är en liten stad...en del säger att alla känner alla men man kan också vara helt anonym och ingen vet vem man är. Nu har jag dagligen 20-50 gånger fler läsare än antalet människor jag känner i den här stan.
Dessutom hoppas jag ju nånstans att genom att jag visar upp mina bilder kanske kan få napp på nåt jobb eller så
.
Samtidigt ger bloggen mig en slags vardagsstruktur där jag liksom sätter press på mig själv att ständigt producera fram bilder och ständigt förbättra mig vilket ju bara är bra för mig och företaget.

Kajsa :när är du som lyckligast och varför i just de ögonblicken? Och, är det något speciellt som gjort att du har dåligt självförtroende? Det undrar jag mycket över.

Oj..svårt..Jag är som lyckligast när jag får vara med min mamma..när vi tar våra promenader tillsammans och jag bara får vara hennes barn och inget annat..När jag får känna mig älskad oavsett hur jag ser ut, vad jag gjort eller vad jag sagt.
Jag kan också känna mig som lyckligast när jag är på en riktigt bra konsert och totalt bara får njuta av musiken och låter mig uppslukas av den magnifika stunden.
Och jag är som lyckligast när Stefan drar mig intill sig på natten och håller om mig.

Vad som gjort att jag har dåligt självförtroende...Ja du..Kanske dels på grund av att jag växte upp som en tjockis och sågs som tjockistjejen i klassen och man var varken populär eller rankades som söt eller snygg.
Kanske för att jag sätter för höga krav på mig själv och när jag inte lever upp till dem så rasar världen.
Kanske för att jag har väldigt dålig hy och ibland haft sådan enorma bölder i ansiktet att jag inte kunnat gå utanför dörren.
Kanske på grund av en del som hände under barndomen och jag intalade mig att allt var mitt fel och det är en vana jag fortsatt med..allt är mitt fel och jag är dum.
Kanske en del på grund av att jag fått hjärtat rejält krossat och känt att jag inte duger och kommer aldrig kunna mäta mig med vissa andra.
Jag vet inte...jag känner bara så ofta att jag bara är fel..fel och ful och värdelös.

Joss : Det stod i ett inlägg att du och din bror flyttat hemifrån i omgångar.. så jag blev nyfiken på vart du har bott?
Efter studenten så flyttade jag up till Stockholm. Då bodde jag ett tag med min bror och hans dåvarande flickvän i förorten Fisksätra. Efter ett tag flyttade även två tjejkompisar upp och då fick vi tag på en lägenhet i Enskededalen som vi hyrde i andra hand..men sen blev det en massa strul så vi bodde bara där i några månader. Så jag flyttade tillbaka till Fisksätra och vart sambo med brorsan. Efter ett år i Stockholm så flyttade jag av olika skäl tillbaka till Tidaholm.
Bodde hemma hos mamma o pappa ett tag, skaffade sedan en egen lägenhet, flyttade tillbaka till föräldrarna efter ett år och bodde där i ett år. Därefter flyttade jag in i Stefans lägenhet bara några månader in i förhållandet. Men vi skaffade oss en radhuslägenhet där vi blev mordhotade och annat jävelskap så vi flyttade till nuvarande lägenhet efter bara ett halvår i radhuset och här har vi bott sen maj 2005.

Johanna: Jag undrar hur länge du har fotograferat och illustrerat? Ritade du mycket som barn? Gör du mer kreativa saker som pysslar, stickar, gör skulpturer eller nåt? Och så undrar jag vart du tar dina bilder mot vit bakgrund, har du någon speciell "produkt-studio" eller så?
Roliga frågor! Ritat har jag gjort så långt jag kan minnas. Mamma har alltid uppmuntrat sådana aktiviteter och jag har nog ritat sen innan jag kunde skriva. Har alltid älskat att klippa klistra rita och pyssla. Ett kärt minne var när jag fick en rosa sax när jag var kanske 4 år gammal..om inte yngre.
Jag älskade att titta i fotoalbum när jag var yngre - tyckte det var magiskt med bilder och fotografier. Men frälst i fotograferandet i sig blev jag 1994 när jag klev in i ett mörkrum för första gången..Sen dess är jag fast!
Det är mest rita och foto jag sysslar med. Men jag gillar att pärla - gör ju egna smycken och säljer.
Jag har en önskan om att en dag kunna sy så jag har önskat mig en symaskin av mina föräldrar när jag fyller år.
Jag försöker mig på att virka lite då och då sen tycker jag det är kul med smink - för det är ju lite som att måla.  Mina foton med vit bakgrund..såsom de med sminket här nedan fotar jag mot ett vitlakan hängandes över en köksstol.
Så nep ingen studio här inte , haha.


Då tackar jag för era frågor och jag hoppas ni är nöjda med svaren!
Kommentera 30 st

Kommentarer
Emma
2007-10-25 - 21:41:03

gillar väskan :)

Ingrid
2007-10-25 - 21:43:19

fin bild!

honeygold
2007-10-25 - 21:45:24

Tack för kommentaren ! :) Ha en trevlig kväll :)

L I S A
2007-10-25 - 21:47:58

Roligt att få veta lite mer :]
Kramkram

Erika
2007-10-25 - 21:59:02

Snygg outfit!

Anna
2007-10-25 - 22:07:59

Tack snälla du :)

DONNASANDRA
2007-10-25 - 22:08:27

Åh vad rolig läsning! :-) Idag mår jag bara bra, hur mår du? Haft en trevlig torsdag? Kramar

Tobias
2007-10-25 - 22:14:11

Riktigt snyggt!

Victoria
2007-10-25 - 22:21:01

hehe, tror jag känner mig så pigg och glad efter träning då det funnits i mitt liv sen jag lärde mig gå typ. Började t.ex. "spela" tennis redan vid 2 års ålder :P

Känner alltså att något saknas om jag inte får träna :P

Sanna
2007-10-25 - 22:22:41

Godnatt! :)

Christine
2007-10-25 - 22:23:50

Vilka bra svar!
Och ful, värdelös och fet är du INTE. Helt unik och bra. :-)
Men jag känner igen det där... mycket dåligt som händer i ens uppväxt kan sätta jobbiga spår i en. Hade det själv svårt i skolan eftersom jag var aaalldeles för smal och pratade 08-dialekt. Det fick man såklart inte göra och spinkis var ett återkommande ord i skolan. Även om man är starkare nu så finns minnena kvar. :-/
Skickar en stor fredagskram!(för jag antar att du läser detta imorn)

Linda
2007-10-25 - 22:41:29

grymt snygg skinnjacka!

Anonym
2007-10-25 - 22:46:49

haha, yey! det är inte första gången, men ändå xD enda nackdelen är att det är fler som känner igen en utomhus :p

cajsa
2007-10-25 - 22:50:33

DU är UTMANAD! Kolla in UTMANINGEN i min blogg! :) Kramar Cajsa

Anonym
2007-10-25 - 22:54:05

vad bra svar =)

cajsa
2007-10-25 - 22:57:55

attans ;)

Alexandra
2007-10-25 - 22:58:43

Va roligt att läsa dina svar (o frågorna ;)). Måste bara fråga NKOTB är (som du lyssnade till i början av 90 talet)? =P Jag tror jag e för ung. haha! Eller så är jag bara obildad....

ronnie
2007-10-25 - 23:03:35

jag vill att du ska va med på räk och bubbelafton imorgon!!!! bah kan du inte rymma från tidaholm och komma och leka!

honeygold
2007-10-25 - 23:08:35

Tack så mycket för kommentaren om klänningarna :) vad glad jag blir :)

katrina
2007-10-25 - 23:10:27

Här fick man veta mycket ;D...

Haha aah fan vad tragiskt själv har man 7 fast två är likadana och det är festa/dricka :P haha men det är juh skit bra att du kan göra det när du både dricker och håller hemligheten... haha ha en bra natt nu ;D God natt :D

panki
2007-10-25 - 23:21:06

Va kul att läsa en typ intervjuv med dig!
Shit va du behöver sova lite! Hur får du din karaktär du har? Jag skulle sooova länge om jag jobba hemmifrån. Lätt.

Emma
2007-10-25 - 23:33:09

Kul att läsa alla svaren, får en mer "realistisk" bild av dig :) sov gott, kramar!

Sabor
2007-10-25 - 23:51:47

Snygg jack!

Filbert Van buckel
2007-10-25 - 23:58:08

God natt darling!

elin
2007-10-26 - 07:18:19

vad synd att jag inte hinner läsa detta då jag måste iväg mycket snart. men jag får väl vänta med spänning till på söndag!

Eva
2007-10-26 - 11:36:54

Vad roligt att läsa frågorna och svaren! :o)))
Hoppas du får en kanonfin dag Anna.
Kramar Eva

Fia
2007-10-26 - 13:42:42

Åh vad roligt att få lära känna dig mer! Så ställde jag inga frågor - men det avr för att min vrede gått ut över mitt tangentborde så jag kunna helt enkelt inte. Men om jag kommer på några kanske jag tar mig friheten att fråga iaf :) Ha en trevlig fredag! Kramkram

' Jessica
2007-10-26 - 14:59:57

Bra tips med att hänga lakan över en stol.. att jag inte har tänkt på det!
Ska testa med en gång :)

Anna
2007-10-26 - 16:41:39

Kul läsning :) Jag kom på en undring, varifrån kommer ditt bloggnamn Pyttis?
kram!

Recorddoro
2008-01-08 - 22:10:29

Great website and thanks for sharing.
If you ever need to exchange links please contact me.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: