GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Vårdag i November

2007-11-08 | 12:23:19 | Musik/Böcker

146310-2907

(foto/kollage: jag själv)

Åhhh!! Nu är det ju inte långt kvar!
Åhhhh! Det är ju bara drygt 32 timmar kvar tills jag ska se Winnerbäck! Wooho!!
Äntligen! Igen! Det var ju så länge sen! Har inte sett honom sedan hösten 2004.

Det har ju blivit några konserter med honom, varav den bästa för mig var den på Cirkus i Stockholm i maj 2001.
Då bodde jag i Stockholm, huvudstaden var mitt hem, men jag var på väg att flytta därifrån igen..Det var varmt den kvällen och de röda bussarna dit och tillbaka in till centrum var trånga och överfulla...Dit var vi fulla av spänning och förväntan, därifrån var vi fyllda med upplevelse och kärlek.

Jag minns att mitt hjärta var krossat vid den konserten. Jag minns att jag mådde väldigt dåligt och att jag inte var jag. Vet inte vem jag var under den perioden eller varför jag blev som jag blev och hur jag blev sen.
Men jag minns att den kvällen, under den konserten mådde jag bra...och tårar av glädje och eufori rann nedför mina kinder i takt med det guldkonfettiregn som fyllde cirkus luftrum...

Efter det har det varit festivalspelningar, konserter i Mariestad och Göteborg och lite varstans..

Och imorgon är det dags igen..
Nu är hjärtat ganska så helt och jag har börjat att hitta mig själv...men det är ändå risk för att tårarna kommer rinna lik förbannat. Och jag är så glad att jag ska få dela denna konsertupplevelse med min pappa imorgon.

Jag hoppas på låtar som

* En svår och jobbig grej
* Kom änglar
* Pollenchock och stjärnfall
* Varning för ras
* För dig
* Du hade tid
* Hugger i sten
* Det är visst nån som är tillbaka
* Om du lämnade mig nu

Gillar du Winnerbäck? Vilken eller vila är dina favoritlåtar? Favoritplatta?

146310-2906


(foto: jag själv)
Kommentera 27 st

Kommentarer
michel lilsund
2007-11-08 - 12:24:58

hej fröken allt bra med dej....altid kul att läsa din blogg *S* jag har inte bloggat på ett par dagar det är ju berodalbana när man är på väg ur droger och kriminallitet men nu mår jag lite bättre...

micha

Beatrice
2007-11-08 - 12:32:06

Har inte lyssnat jättemycket på honom, bara endel låtar. Men jag älskar Om du lämnade mig nu :)

Kristine
2007-11-08 - 12:37:32

Har bara hört något låt, men har är bra ;)

Lotta
2007-11-08 - 12:39:56

Åhhh skoj med en konsert man längtat så efter.. hoppas du och pappsen får en underbar kväll tillsammans!

Mani
2007-11-08 - 12:46:23

Härligt, hoppas du får en skön konsertupplevelse.

Jag är själv inget stort Winnerbäck-fan, men hans översatta Ani Difranco-cover på You had time är grymt bra. :)

Sofia*
2007-11-08 - 12:54:47

Om du lämnade mig nu är underbar!

issa
2007-11-08 - 12:56:00

winnerbäck är grymt bra.. jag tycker dom äldre låtarna är mkt bättre än dom nya. förstår att du grinat när du varit på winnerbäckkonsert.. skulle jag gjort också. endel låtar är så himla fina!varning för ras är underbar tycker jag! du hade tid och hugger i sten är också favvo:)

Li
2007-11-08 - 13:08:55

Winnerbäck e ju underbar !! Jag ska se honom i Norrköping på Lördag ! Om du e sugen så kan du se spellistor från konserten på länken: http://www.dunklarum.se/gigs.php?tuid=18

På den nya skivan har jag några riktiga favoriter; "En tätort på en slätt"
"Jag fattar ingeting" "Innan mörkret faller".

Annars e ju "HjärterDams sista sång" underbar !!!!

hanna
2007-11-08 - 13:16:03

Har massa favoriter, men just nu älskar jag Tidvis på den nya skivan :) Det hade kunnat vara jag som hade skrivit texten, så bra stämmer den med mitt liv just nu.

Fuskigt att du får gå på hans konsert, själv är jag ensam om att gilla honom bland mina kompisar=/ Men ha så kul! :D

Sin
2007-11-08 - 13:21:45

Ååååååååååå jag ska med 2 vänner på Winnerbäck här i Sthlm. Jag upptäckte honom för ca 1½ år sedan. En sommar fylld av glädje, underbara vänner och Winnerbäck som smekte våra trumhinnor!
Det ska bli FANTASTISKT att se honom live!

Sweetheart
2007-11-08 - 13:22:04

Åh, så roligt att få gå på konsert med pappa! Skulle gärna ta med mig min på en maiden ;) Men blir väl omöjligt att få tag på biljetter dit!
Hoppas ni får det jättebra på konserten!
Puss o kram!

Malin
2007-11-08 - 13:48:38

Han är allt!
Jag ska också se honom snart, underbare mannen. Ha så trevligt :)

Malin
2007-11-08 - 13:50:37

Pollenchock och stjärnfall eller Faller är nog min personliga favorit. En av mina favoritplattor är nog "Vatten under broarna", men det är svårt att bara hlåla sig till en :)

Johanna
2007-11-08 - 14:08:49

Jag har börjat lyssna på Winnerbäck sedan jag såg honom på peace and love festivalen i borlänge i somras. Min favoritlåt är Du hade tid live från Lindköping som finns på samlingsskivan Efter nattens bränder.

Vad roligt att du ska gå på honom. Själv kunde jag inte för jag jobbar natt och ingen av hans konserter här i närheten passade mig :(

leopardia
2007-11-08 - 14:09:23

en svår och jobbig grej, är så jäkla bra! kan lyssna på den om och om igen.

Annah
2007-11-08 - 14:59:02

söndermarken!
Älskar det albumet, betyder massor för mej.
Sååå underbar och fin!
Hoppas att du får det super imorgon!
KRAMAR!

alexandra
2007-11-08 - 15:19:53

måste säga att jag verkligen inte förstår hans musik .. hah :P

Anna
2007-11-08 - 15:25:39

Älskar Winnerbäck. Missade tyvärr hans konsert här i Gbg, var tvungen att jobba. Favoritskivan är nog Singel, lyssande mycket på den en period i livet när jag hade de jobbigt i livet. Den gav mig styrka!! Men gillar även låtarna som: Hugger i sten, Dunkla rum, Min älskling har ett hjärta av snö, mfl, mfl. Finns så många bra låtar som förknippas med ett viss humör och upplevelser. Ha de så bra på konserten

Carolin
2007-11-08 - 15:37:46

Åh, Winnerbäck är bra och jag gillar i princip alla låtar du skrev upp. Har tyvärr inte hört alla. Enjoy hans spelning ;)

Monica
2007-11-08 - 16:18:37

Jag gillar texten till Hugger i sten... :)

elin
2007-11-08 - 16:45:32

åh. honom hade jag velat se. lyssnade mycket på honom för ett år sedan ungefär. min favorit är nog faller (:

AMANDA
2007-11-08 - 18:14:44

Han är helt grymt bra!
Älskar hans musik :)
Du kommer få höra en del av e där låtarna ;) Iaf om han kör samma spel-lista som i Göteborg :)
Det var en helt fantastisk konsert!

Sandra
2007-11-08 - 18:29:02

jag har inte hört nåt med Winnerbäck tror jag.. men har däremot hört en del som tycker han är bra. hoppas du får en underbar konsert! :)
massa kram

Mia
2007-11-08 - 19:01:23

En del av de du hoppades på kommer han att spela! Det gjorde han i gbg iaf.. Skitbra konsert, min syrra satt och böla hela konserten :-)

Isabelle
2007-11-08 - 19:02:44

Winnerbäck kommer och går i perioder för mig, precis som de flesta andra artister. Men idagens läge så är det Prinsessor som spelas. Kanske får att jag känner mig som en sådan.

Amanda
2007-11-09 - 14:35:25

Hej! Jag håller med föregående inlägg om att han verkligen går i perioder. Men favoritlåtar är nog Du hade tid & Brustna hjärtans höst. :)

WienGbogummi
2007-11-10 - 00:17:41

Gillar hans texter mer än musiken. Hugger i sten o tvivel e fantastiska.

"Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att fantisera
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen
Men mycket vill ha mera
Och jag har kvar av sommaren om du behagar
Om du behagar komma hem från England
Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist
Nej inte jag
Men dina ord ligger och gnager här dag efter dag"

En av världens bästa imo..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: