GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mellis Christmas!

2007-11-08 | 15:50:08 | Foto/Fotografering

146310-2909

(foto:jag själv)

Har varit otroligt sugen på ost- och skinkmacka i några dagar nu och förut när jag var på Ica kunde jag inte stå emot brödsuget eller ostsuget eller köttsuget längre!
Ok..bröd har jag alltid gillat men försöker avstå..
Ost är jag liksom helt jävla tokig i..i såsform, i smält form i bågform, i riven form, i bollform, i möglig form, i fet form ja i vilken form som helst - Cheese is da shit!
Kött däremot är jag inte sugen på ofta alls och äter väldigt sällan..
Men en ost - och skinkmacka..så basic å gott...
Och med ett glas juice till och ett skinande grönt äpple tror jag att jag fick till ett bra mellanmål...

Fast nu är jag sugen på julmat..
Var iväg en sväng efter lunch på fotojobb i en inredningsbutik..Det var tomtar och stjärnor och glitter överallt! Så fint och stämningsfullt. Och jag fick ett par söta julgardiner som jag ska ha i mitt kök sedan i december månad.

Men efter det fotojobbet tyckte jag att det var en konstant doft av bruna bönor och rödbetssallad i luften...mmm.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Linda
2007-11-08 - 15:54:31

Nu vart ja sugen på juice när ja såg ditt glas, typiskt att man inte har någon i kylen. Får sitta här med min kopp te o njuta av det istället då.

karin
2007-11-08 - 15:57:10

vilken fin bild du har skaffat! :) jag sitter och väntar på nötter, jag är sjukt nötsugen :) haha

zara
2007-11-08 - 15:59:19

jag har också sinnessjukt jul-sug nu....längtar sååå...

Alexandra
2007-11-08 - 16:01:05

Jag tycker att julen smugit sig fram helt obemärkt och plötsligt säljs det julmust, pepparkaksdeg och granglitter i högsta hugg i varenda ICA-butik man går in i... vad hände med sommaren? Jag är inte redo för vintern ännu..!

DONNASANDRA
2007-11-08 - 16:16:28

Julen verkar vara kommen i alla butiker nu. Trist tycker jag, eftersom det är för tidigt...förstör liksom det roliga och speciella med julen lite! :-/

Monica
2007-11-08 - 16:20:47

Åh nej vad hungrig jag blev :S Man äter ju alltid grovt bröd nu för tiden men en gott ljust bröd skulle jag allt vilja ha :D gah! Kram

Monica
2007-11-08 - 16:39:58

Ok då, men jag är sugen på riktigt onyttigt bröd!! :P

Annika
2007-11-08 - 17:37:14

Jag började gråta när jag såg det här inlägget.
Senast jag åt något var i söndags.
Eller, jag har ätit flytande föda, men kräktes upp allt jag någonsin fått i mig (kändes det som) för en stund sedan.

En ost- och skinkmacka är nog bland det godaste jag kan tänka mig just nu.

Jag vill inte opereras mer. Ever. Åtminstone inte i munnen.

olivia
2007-11-08 - 17:54:02

bilen ser ju superproffsig ut :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: