GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Underbar i natt

2007-03-09 | 00:15:30 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1066


Åhh den här teckningen blev jag faktiskt ganska hur jäkla nöjd med som helst...satt bara och "kladdade" photoshop utan att ha en aning om vad jag villa få fram..men så blev det den här bilden. Jag kallar den för Underbar.

Tog en timmes kvällslattepromenad
med Angelica förut. Det var skönt, men jag känner att kroppen är matt. När jag kom hem vid halv elva la jag mig i sängen en stund bredvid Stefan som redan låg  gosigt nedbäddad och jag kände hur sömnen kom över mig....men jag hade massa kläder på, hade inte tvättat av smink eller nåt och kom dessutom på att jag inte burit in den dyra Gatuskylten när jag stängde affären. Faaan!

Så det var bara att ta på skorna och gå iväg och bära in den...efter sms med " chefen" där jag minsann fick veta att skylten är värd 1700:-
Sedan tog jag mig en dusch och lade på en Ole Henriksen ansiktsmask som ska verka i 30 minuter...och här sitter jag nu.

Borde bara ha somnat är jag låg där i sängen. *Suck*

Imorgon hoppas jag att mamma vill äta konditorikladdkaka med grädde till när hon slutat jobbet, innan hon måste sticka iväg till Stockholm för andra gången den här veckan...lilla älskade mamma, nu måste hon jobba helg dessutom.
Kommentera 16 st

Kommentarer
Annarki
2007-03-09 - 00:29:42

naajs!

SaraC
2007-03-09 - 00:32:58

Underbar är bara förnamnet! Jag måste bara säga igen hur varm man blir i kroppen av alla dina färger och din utstrålning =) Underbart!

Malin
2007-03-09 - 06:34:55

Tack. Tack för komplimangen, nu blev jag glad!
Du är också väldigt duktig! Jättefina illustrationer och fotona är bäst med. :)

Jag har inte tänkt på om mina utslag kan ha att göra med allergi. Men stress är det garanterat...att man aldrig kan vara lugn. ;)

Ja, ta det som en komplimang, hon ser ju rätt bra ut liksom. :D Dessutom bra skådis. Kom faktiskt att tänka på detta för att jag köpte en bok med skräckfilmsaffischer igår och då tänkte jag på Sissy, eftersom hon är med i filmen Carrie som ju är en skräckfilm. Oj vad långt detta blev. Kanske ska gå till jobbet? ;)

Kram på dä!

Lotta
2007-03-09 - 08:18:21

Det låter som om du hålle rpå att bli sjuk vännen, med matt kropp och allting. Se till att sköta om dig och får ordentligt med sömn om nätterna!
Och ja, teckningen var underbar.. man blir glad av att titta påden =)
Ha en härlig fredag-

mia
2007-03-09 - 08:42:18

Verkligen underbar, å du ha en underbar fredag...

Johanna
2007-03-09 - 08:56:09

Vad ska du hitta på i helgen lilla anna? Kram

Karin
2007-03-09 - 09:07:28

ENORMT fin bild
jag har också lite "inatt-inlägg":)

Yonna
2007-03-09 - 09:16:05

Underbart vacker illustration! Sådär skulle jag också vilja kunna rita och hålla på i Photoshop, men jag är så dålig på sådant! Det finns ju liksom hundrasjuttioelva olika knappar som DESSUTOM har "underknappar" också. Suck, jag kommer ALDRIG kunna lära mig allt detdära ;-)

Låter inte roligt att behöva dra iväg - bort från sängen - så sent på kvällen bara för en skylts skull :-( Men jag antar att det lättade lite på samvetet när du väl ställt in skylten ;-)
Hoppas att du får en underbar dag, och att du kommer äta en massa kladdkaka med din mamma! Det är du värd!
Många kramar!

madde
2007-03-09 - 09:53:06

hej, såg din blogglänk på malins (wilmapalmen) blogg o tänkte snoka lite. ;)
enormt läcker bild du gjort!!! skulle passa bra i mitt vardagsrum, hehe.
ha d gött.
kram madde

Isabella
2007-03-09 - 10:21:40

Den här bilden blev ju ännu häftigare, du inspirerar, snart vill jag också ge mig på denna konst! Har dock svårigheter att få tiden att räcka till.

Anonym
2007-03-09 - 10:29:57

satt bara och klottrade? Du det här är konst verklgien och snyggt

Afrodite
2007-03-09 - 10:54:54

Jättehäftig bild.

art[e]fact
2007-03-09 - 21:29:09

Gud vilken läcker bild! Gillar den skarpt, du är jätteduktig! :)

Anonym
2007-03-09 - 23:43:46

vissa personer är ju bara för konstnärliga , * tittar avundsjukt men imponerande och samtidigt ler stort *

so long , / M

louise
2007-03-10 - 15:39:27

den är ju helt underbar:)

Anna
2007-03-15 - 17:32:22

Hej på dig, vet inte riktigt hur jag gled in på din coola sida men fastnade helt klart när jag insåg att du använder dig av din konstnärliga sida. Jag själv arbetar fram lite alster då och då men i en helt annan kategori än detta nämligen blyerts/kol-teckningar.

Vad jag ville sagt var att jag blev fullkomligt förälskad i denna bilden och jag brukar vanligtvis inte tycka att sån här typ av konst är så vacker. Så jättekomplimang till dig. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: