GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sista natten med gänget en ensam skön morgon

2007-03-24 | 10:54:22 | Foto/Fotografering

146310-1159

Vaknade klockan 09.22 av att Stefans pustande snarkningar blåste mig rakt i ansiktet.
Jag klev opp och läste 100 sidor..i en Kalle Ankapocket, riktigt intressant där ett tag om hur Kalle blev discodanskungen vid namn Kalle Ankavoltra, hehe. Swoosh! så var jag tillbaka i barndomens mysiga mysighet där jag alltid fann en trygghet i all rolig fantasi Kalletidningarna visade prov på när de döpte om redan kända saker/filmer/företeelser/kändisar till något med ankanknytning..eller de roliga namnen som Herr Steen von Dööv , haha. Eller de tokigt mysiga orden som t ex läskeblask.

Jag har druckit en kaffemedvarmmjölkochkanel och ätit en Nutrilette Browniebar samt gluttat lite på Sista Natten med Gänget, mycket bra film med underbart soundtrack...tycker jag.

Jag har fått lite förfrågningar det senaste angående "mina" nutriletteintag...huruvida de är goda, om de mättar och så. Jag började att äta dessa bars i somras när jag lade av med bröd ett tag för att se om min mage blev mindre jäst och däst ( vilket den också blev) samt att det var en enkel grej att äta när det var varmt ute och man inte ville stå vid spisen. Nutrilette, grillade vegoostschnitzlar och vattenmelon var vad jag åt juni-augusti, haha.

Jag gillar egentligen bara den med Browniesmak från Nutrilette för de är den enda med "naturlig" smak...de andra känns ganska så grusiga och konstgjorda i konsistensen tycker. Dessutom är det perfekt för mig som skulle kunna äta chokladaktiga saker dygnet runt ,att få njuta av en "nyttig" måltid som samtidigt känns som både godis och efterrätt och som är hur god som helst att doppa i latten eller teet.
Jag tycker att den mättar bra, om jag äter en vid 8-9 på morgonen håller jag mig till kockan 12-13 utan att känna  mig direkt jättehungrig. Men då får ni ha i åtanke att jag har väldigt långsam matsmältning och att jag kom på i somras att för mig passar det att äta ganska så sällan och 3 gånger om dagen istället för tre huvudmål och 2-3 mellanmål som passar andra och som ofta rekommenderas.
Kommentera 10 st

Kommentarer
crazypill
2007-03-24 - 11:13:26

jag tycker faktiskt också att Nutrilett är ganska gott. Bra att käka när man har ont om tid, nyttigare än en cheesburgare som jag annars kan slänga i mig.

H-S
2007-03-24 - 11:36:29

Hej! Man behöver inte betala de räkningar man tappar bort, eller hur är det nu igen? =)

leopardia
2007-03-24 - 11:51:07

jag kom på att icaförlaget kanske skulle vilja ge ut din glamourkokbok...

Elsa
2007-03-24 - 12:39:08

Hihi, vad fint med alla blommor!!!

elin
2007-03-24 - 17:30:12

Ett till kalle-namn: Arnold Schwartzenkatter.

leopardia
2007-03-24 - 18:33:35

jepp, och nu kommer jag med en jättelång länk oxå...
http://www.forlaget.ica.se/ArticlePages/200405/28/20040528131744_icaf017/20040528131744_icaf017.dbp.asp?iPageId=155
jag tycker det nästan verkar som att dom annonserar efter dig faktiskt...

Sweetheart
2007-03-24 - 22:31:35

Härlig bild med alla blommorna! :)

Moa
2007-03-25 - 22:14:13

Sådana där bars är inget att ha. Om man inte äter de som godis vill säga. Titta på innehållsförteckningen tjejer! Nutrilett Brownie Bar har Fruktus-glukossirap som första ingrediens (det som det finns mest av i produkten). Glukossirap har väldigt högt GI och är alltså inte bra om man vill gå ner i vikt. Länk:
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1001259,00.html
Ingrediens två på Browniebarsen är mjölkchoklad (alltså det som det finns näst mest mycket av). Det räknar nog alla som godis?
Mitt tips är att äta en riktig frukost istället för de här olika energybarsen.
Ha det bra.
Kram! :)

Anna
2007-03-25 - 22:56:19

Moa: Nu följer ju inte jag nån GIdiet eller kollar GIindex...för i så fall skulle jag inte få äta vattenmelon heller...och nutrilette o vattenmelon bestod min kost av i somras typ och jag gick ner i vikt o har hållt den sen dess...
vit pasta kan jag erkänna inte mättar alls nån längre stund men det gör en nutrilette för mig o jag känner mindre svullen än om jag äter grovt bröd.
men läser man på baksidan innehålle den vitaminer o mineraler med..o en annan artikel jag läst i aftonbladet rekommenderra de där barsen..

dessa funkar i alla för mig att byta ut vissa måltider med varje vecka..för andra kanske inte...vi är alla olika...dessutom är det inte energybars

kram!

Alicia Keys
2010-12-03 - 17:05:20

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: