GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

shoppingsuktande och Stockholmsplanerande med päsande svullen buk

2007-03-19 | 21:30:57 | Foto/Fotografering

146310-1139

Kall och ljuvligt god smoothie med en härligt varm kaffemedvarmmjölkochkanel fick bli mitt kvällsmål idag och lyckades låta bli helgens överblivna Dumle- och Geishabitar till "efterrätt" även om de ser förbaskat förförande ut på mina bilder (tycker jag).

Tyko, älskade lille katt, är hemma igen från sjukhuset, satt på diet och penicillinkur. Stackarn...magproblem denna gång, för två år sedan låg han på operationsbordet med krossad höft.

Fasiken vad jag är sugen på ett par av byxorna från mitt H&Mkollage tidigare idag. Menmen, jag ska ju faktiskt åka till Stockholm på onsdag!!! Woohoo! Hoppas jag hittar en del fynd...en massa fynd, massa billiga och snygga och användbara saker och plagg och ting. Jag ska äta yoghurtglass - chokladsmak med geléhallon som topping från Gallerian och en stoor Ciabatta med pesto, soltorkad tomat, ruccola och mozarella från Panini.
Jag ska dricka lattes från Waynes Coffee och köpa lite goda lyxiga praliner någonstans.
Å så naturligvis hoppas jag på en bra och stämningsfull konsert med Brett Anderson på onsdagskvällen.

Annars, förutom shoppingsuktande och Stockholmsplanerande, sitter jag här i min soffa, med massor av röda och svarta fluffiga kuddar bakom ryggen och päser med en svullen buk.
Jag har tittat på första delen av den där dokumentärserien om Göran Persson och jag kan inte riktigt rå för det...men, ja...jag får lite granna myskänslor av Göran...lite trygghet, lite hemma, lite värme, lite ros...även om jag inte röstar på sossarna så känner jag ändå mycket sympatier...och just trygghet...en trygghet som nu är borta...
Kommentera 12 st

Kommentarer
emelie
2007-03-19 - 22:08:05

GUD, vad god smoothien såg ut! Kan du inte skriva "receptet" till mig så är su jätte söt :D. Blev super frestad

emelle
2007-03-19 - 22:10:31

Åh vad härligt! Shoppa lite för mig också! Skall inte dit förrän maj :( Ett HETT tips: Armanis foundation på NK. Say no more. Kramar

Anna
2007-03-19 - 22:49:23

recept på smoothien, som önskat:

* 1 banan
* Frysta jordgubbar, tinasde så att man kan dela på dom
* Krossat linfrö
* Activia yoghurt
* Päron/Ingefära yoghurt
* Brämhults färska blodapelsinjuice
* Några gröna vindruvor

Anna
2007-03-19 - 22:49:24

recept på smoothien, som önskat:

* 1 banan
* Frysta jordgubbar, tinasde så att man kan dela på dom
* Krossat linfrö
* Activia yoghurt
* Päron/Ingeföra yoghurt
* Brämhults färska blodapelsinjuice
* Några gröna vindruvor

mia
2007-03-19 - 23:00:36

Å ska du till NK köp deras "NK mint". Egentillverkade praliner som är beroendeframkallande. Hjälp måste nog dit i morgon och införskaffa några.

Kim
2007-03-19 - 23:44:29

dumla & geisha, så jäkla gott! :p

Lovely Li
2007-03-19 - 23:47:02

Jag gillar Göran, han är mysig, men Mona, hon kommer röra runt i grytan, jag har väntat på henne!!!

leopardia
2007-03-19 - 23:54:21

pralinhuset har faktiskt öppnat en filial där i gallerian, där du kan köpa lyxiga praliner :) annars håller jag med om nk-mint :)

leopardia
2007-03-19 - 23:59:42

förresten, om du vill roa dig med underkläder så har ju bingo rimér öppnat nån butik på drottninggatan. 81, tror jag... sexy by sweden iallafall.

Sweetheart
2007-03-20 - 10:40:36

Åh så skoj med sthlm-resa! Hoppas verkligen du får roligt och hittar massa fynd! Jag hoppas också på lite trevlig shopping när lönen kommer ;) Hopas allt är bra med dig! Kramar!
ps. Jag skulle inte kunna låta bil chokladen... ;)

Estelle
2007-03-20 - 13:53:30

Mmmmh! ser gott ut!

AmandaB
2007-03-20 - 21:39:33

Mmmm va mumsigt det såg ut :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: