GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Så om mode och den branschen är ytlig har filmen fångat det helt och hållet...

2007-03-30 | 23:07:26 | Lyx

146310-1195



Nyss hemkommen ifrån en mysig kväll hos mina föräldrar. Stefan är och rollspelar och jag vet inte när han kommer hem..buhuhu..
Menmen en bra kvinna reder sig själv.

Det blidde inget slingande av mitt hår hemma hos mamma, vi tar det imorgon istället. Vi orkade inte riktigt börja böka med det efter att ha gosat ner oss i soffa och fåtölj med te, Martinis, vindruvor och påskgodis samt två filmer. Dessutom hade jag nästan konstant någon av katterna i mitt knä eller i famnen och eftersom jag träffar dem så sällan vill jag verkligen passa på att sitta still med dem när tillfälle ges och inte rusa upp och ner för att skölja ur färg i håret.

Hmm, vet inte riktigt vad jag ska tycka om Djävulen bär Prada som film. Boken sträckläste jag en lördag-söndag och jag älskade den. Och även om jag inte brukar jämföra boken vs filmen i vanliga fall får jag nog erkänna en viss besvikelse här ändå. Handlingen kom inte igång - om det ens fanns en handling i filmen? Karaktärerna hade ändrats och vissa fanns inte ens med - hadde så gärna velat se den där snubben som ofta är med i boken som tvingar Andy att sjunga innan hon får komma förbi och in med sitt passérkort. Miranda Priestly var inte heller likadan som i boken och inte heller Andys pojkvän Nate. I filmen missar de dessutom mycket av Andys egentliga identitet och den lilla förvandligen som sker...
Så om mode och den branschen är ytlig har filmen fångat det helt och hållet...för djupheten i boken är helt borta.

Sedan började vi titta på en av mina favvisfilmer - Sweet November, med Keanue Reeves och Charlize Theron...men jag gick hem när mamma, sötisen, somnade.

( På bilderna syns dels tortelinin med ädelostsås samt tacotallrik som jag lunchade på Stadshotellet - mumma!
En bukett rosa rosor som jag fick utav mamma efter att ha stått och suckat och önskat mig en klänning som ser ut precis som rosorna...för visst vore det en dröm?
Jordgubbar och choklad och blåbärsmuffins.
Samt de Neutrogenaprodukter jag köpte på Apoteket
och Modeboken jag köpte på bokhandeln - 40% på reapriset!)
Kommentera 11 st

Kommentarer
Jessica
2007-03-30 - 23:36:13

Tänkte bara höra om du har provat de produkterna innan? För jag köpte dom använde dom några gånger fick mer finnar, pormaskar och dylikt än innan, men smarta jag tänkte att de nog bara kom upp för att jag rensa ut ansiktet nu men de sluta inte komma, de blev liksom bara mer och mer... kanske bara är fel på mitt ansikte å min hy.. kan du inte säga hur de funka på dig sen om typ 1 vecka?
Ha en skön helg. Kram

Elsa
2007-03-30 - 23:38:14

Oh! Jag har läst modeboekn^^

Sweetheart
2007-03-30 - 23:56:56

Hej gumman! Du verkar ha haft en underbar dag med mamma din, lunch med kärleken och mys med katterna :) Rosorna är underbara! :D Har varken läst boken eller sett filmen, känns inte som ngt måste för mig ;) Nu ska jag wow:a lite, hur går det för dig? ;) Kramis

Ma
2007-03-31 - 09:28:40

Hej! Även jag gillade boken mer än filmen. Trevlig helg!

Julia
2007-03-31 - 10:54:09

har inte sett den, men jag skulle vilja. Min syster rollspelar också jättemycket. Hon har redan stuckit till Kayne och klockan är bara 11.00. ;)

ha det!

Felicia
2007-03-31 - 11:08:01

Är Neutrogena produkterna bra mot problemhy? Kram :)

Juliana
2007-03-31 - 13:41:36

Neutrogena produkterna är det bästa som hänt mig (iaf inom hudvård) Jag kommer aldrig slöppa dem! Hoppas de är lika bra för dig! Kram

Anna
2007-04-01 - 10:38:09

Jessica: Black headscrubben har jag använt förr och tycker är bra och likaså är fuktkrämen den ansiktskräm jag använt mest i nästan ett år nu tror jag...ansiktsvattnet har jag inte testat förrmen efter 2 dagar känns det helt ok - känns som att det gör rent på djupet..
Men så här är det - jag har tstat det allra mesta - budget till exklusiva märken, receptbelagt och mediciner och penicilin mot mina "finnar" men inget har hjäpt..det hjälper bara tillfälligt eller mer eller mindre bra...jag är aldrig finnfri i ansiktet - aldrig så det är svårt att bedömma fö mig om jag får mer eller inte av en produkt..dessutom hävdar jag jämt till läkare som avfärdar det jag har som bara acne...jag tror det är nåt annat.
Men jag lovar att återkomma o hur det funkat!
Kram!

Anna
2007-04-01 - 10:38:34

elsa: och nu är det min tur att läsa den ;)

Anna
2007-04-01 - 10:39:48

sweetheart: Mitt wow:ande har legat på is ett tag..stefan har testat så många andra spel.. *morr*
kram!

Alma
2011-07-11 - 01:22:03

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: