GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Genast såg jag min yoghurtglass med geléhallon hånskrattandes flyga iväg...

2007-03-20 | 09:59:42 | Foto/Fotografering

146310-1141

Damn damn damn!
Jag har legat på trygga 54 kilo sen i juli i somras och jag har i alla fall, trots tjockångest under tiden, varit glad att jag inte kommit över 55 igen...men så imorse...våghelvetet kallade på mig...56 kilo!!!
Fan! 2 kilo på en vecka.
Jaha...genast ville jag skippa frukosten, men det är så typiskt mig att när jag då åter får ta tag i fläsket och väl äta mindre och röra på mig mer så är jag vrålhungrig!
What is this girl supposed to do?
Genast såg jag min yoghurtglass med geléhallon från Gallerian jag tänkt köpa och inmundiga i Stockholm imorgon, liksom hånfullt skrattande flyga iväg med så vingar.

Suck,
känner mig helt uppgiven nu.
Men men, inga mer dumlekolor på helgen eller chokladmuffins. Inte för att jag ätit så många egentligen heller...
Igår åt jag en Nutrilettebar, en miniyoghurt,lunch av vegetarisk schnitzel, couscous och grönsaker samt en smoothie.

Damn!
Nu ska jag gå ut på långpromenad...och hälsa på katten Tyko..som är satt på diet för att han kräks blod...Jag får sätta mig själv på diet, utan att kräkas.
Kommentera 21 st

Kommentarer
Carro
2007-03-20 - 10:03:57

De tror jag och hoppas jag med ; ) Trevlig Tisdag!

Jeanette
2007-03-20 - 10:11:17

Men två kilo försvinner super snabbt ska du se =) Roligt skrivet annars :P Fast man inte får skratta åt andras problem *ajabaja jeanette*

emelle
2007-03-20 - 10:32:26

Anna: jag blir så ledsen och uppgiven när jag läser ditt inlägg. Det är främst av olika skäl. Men snälla du, två kilo är ingenting här i världen. Hört om PMS? Man går upp i vattenvikt. Olika mat binder mer vatten, osv. Och käkar man så lite, som du uppenbarligen gör (ursäkta mitt påträngande inlägg, eftersom jag inte vet exakt vad du äter till fullo) kanske kroppen ställer in sig på svält.

Se bara till att hålla dig ur träsket. För det är rent ut sagt ett jävla helvete när man fastnat! Kram

art[e]fact
2007-03-20 - 10:33:46

Fasen vad jobbigt, jag är i samma situation... men men, det är bara att ta tag i problemet! Själv blir det jympapass på Friskis & Svettis för hela slanten denna vecka! :)

Ha en kanondag!

Sabine
2007-03-20 - 10:40:26

Härlig bild :)

Sweetheart
2007-03-20 - 10:43:07

Men stumpan då :( Hoppas det känns bättre efter promenaden och mys med katten. Lovar att de där kilona är borta inom ett par dagar, man går ju upp och ner hela tiden, och speciellt upp när man har mens :( *krama om*

lindis
2007-03-20 - 10:56:14

vågen är just nu inte min bästa vän heller. är nästan uppe i 56 jag med. men det gäller att pilla bli fettet :D

leopardia
2007-03-20 - 11:00:01

om man rör på sig flitigt så får man ju faktiskt muskler, som väger mer. och första månaden man håller igång mer än vanligt så är det helt normalt att man går upp, det säger oprah, så därför ska man inte väga sig första månaden iallfall, utan då är det måtten som är viktigare. eller viktigt och viktigt, men ja, du kommer ju i barnkläder, så...

Malin
2007-03-20 - 11:05:15

Men du jag måste ha drömt att jag skrivit till dig om att jag vill köpa klänningen? :/ Eller.. suck.. är lite uppe i varv och virrig just nu men detta är ju löjligt.. tänkte bara höra om jag kan köpa den så fort det är april? :D Ber om ursäkt om jag skrivit redan :/ så virrig :P

iRiC
2007-03-20 - 11:18:43

Vad är det för fel på tjejer? Var nöjda med som ni ser ut. Man går dagligen upp/ner nått kilo, så är det bara. För mig kan det skilja 2 kilo mellan morgon och kväll.

Emmelie
2007-03-20 - 11:20:17

Äach då, två kilo på en vecka? Då är det antagligen vätska.

Karin
2007-03-20 - 11:58:36

riktigt snyggt glas att avnjuta en latte ur:)

Elsa
2007-03-20 - 12:16:18

Vikten varierar, det gör den! ingen fara, för det andra så vadå, två kilo?! Det skiljer det på mig mellan morgon och kväll...

Malin
2007-03-20 - 12:17:40

*dumma min sida, slå på fingrarna och skämmas* haha! Toppen tösen :D Men då fixar vi det i april D: Ooo va skoj :D du är bra snäll du :) kram!

leopardia
2007-03-20 - 12:17:46

jag väger 56, vägde mig nyss. okej att jag är lite längre, men jag har några kilo mindre bröst och inte en muskel nån annanstans än tungan som ivrigt ger ifrån sig ljud som jag tror andra vill lyssna på...
jag har mailat dig mitt mobilnr på helgon, så kan du höra av dig, om du har tid i sthlm, jag tänkte ändå kika på sally mann-utställningen på kulturhuset nån dag, så jag ska ändå ta mig in till stan, så då kan vi leka :) pöss

Julia
2007-03-20 - 12:27:08

Neeee....Gud! Stackars dig! Har hänt mig också och det är inget vackert.... :P! Jag väger 51 kg.

ha det!

emelle
2007-03-20 - 12:31:23

Anna: Det är inte meningen att vara elak. Jag bryr mig bara. Jag hoppas verkligen att ditt kroppsmat minskar, för du verkar ju vara en sådan underbar tjej som kan rikta energin åt ett mycket bättre håll! Kramar

Anna
2007-03-20 - 12:33:50

emelle: Hmm jo jag förstår att du blir ledsen och upgiven angående mitt inlägg...jag skulle själv vilja ta det hela lite lättare och med en klackspark..men som sagt jag har varit väldigt överviktig och jag vill inte tillbaka dit...
Sen är jag inte starkare än att jag också påverkas av alla smala ideal och att jag inte får på mig byxor 3 strl över min "normala" på H&M's damavdelning...jag lider av ett stort kroppshat men jag lider också av stora humörsvängningar - särsilt under mens så då blir också 2 kilo extra extra känsliga som kanske inte gjort så "ont" nästa vecka..
Och jag äter inte lite, jag tror jag äter normalt till lite för mycket på skalan..
menmen..jag tackar för att du orkar skriva "åthuningar" till mig. *kramar om*

malinnej du har skrivit att du ville köpa klänningen det är bara det att jag kunde inte lämna en kommentar på din sida på hela dagen igår tror jag så mitt svar föll nog bort nånstans i cybervärlden...

Du får jättegärna köpa klänningen i April, no problem Dear! Jag vet hur det är med köpstopp o taskig ekonomi och hur det klingar illa med suktande efter en klänning .

leopardia: vill du veta hur jäkla förvirrad o galen jag är när jag har mens? Jag har trott att jag postat paketet till dig men när jag öppnade en handväska idag så låg det där i..jag har till o med sett bilder i huvudet av hur jag lagt paketet på lådan...weird...
så vill du jag ska posta det nu eller vill du kanske ses nåt när jag kommer upp imorrn o på torsdag o få det personligen?

Sen tror jag inte att jag kan skylla på att det är min " första träningsmånad" längre och att viktuppgång beror på den...jag har inte tränat mer nu än det senaste halvåret...tvärtom tror jag.
well well, thanks for trying dear ;)
PÖSS!


iRiC: ja vad är det för fel på tjejer?
har vi muterats och fått någon slags ny gen som gör att vi inte kan vara nöjda med varandra trots de rådande idealen som råder i media o modebranschen,
Att vi inte kan vara nöjda med oss själva och våra kroppar när killar röstar fram pinnsmala Jessica Alba som sexigast i världen för att hon är " kurvig med former och inte trådsmal" när vi vet att vi är mycket "större, kurvigare och otrådsmalare" än vad hon är...
Det är nog inte på själva tjejkönet det är fel på för det finns massor av tjejer där ute som är nöjda med sin akroppar - och det är ljuvligt, men jag tror det mer är ett "hjärnfel" eller bara mänskligt drag att känna panik, självhat och en onöjdhet med sig själv.

kanske...
kram på dig!

leopardia
2007-03-20 - 12:44:23

nu slutar du upp med det där, banne mig. sötsnosan. vi kan jämföra valkar på onsd/torsd. jag vet att man ser skillnad själv, med tanke på att jag vägde bra mycket mindre innan jag slutade att jobba. jag ska lovebomba dig tills du slutar med det där självhatet.
puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss
puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss och kram

elin
2007-03-20 - 20:26:52

Jag vet inte hur lång du är men 56 kilo är inte mycket!!!! och somsagt.. 2 kilo kan man ju gå upp och ner på en dag. /väger 6 kilo mer än 56

Veronika
2007-03-21 - 17:04:23

56 kilo är väl inte särskilt mycket...okej om man är 1 meter lång...fast jag är likadan själv om jag går upp nåt kilo, därför väger jag mig inte. enkel lösning. släng ut den jävla vågen genom fösntret och ägna din kvinnokraft åt annat...för du verkar ha en massa kraft=)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: