GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En Ingvarlatte med grönt sugrör, ny soffa och egobilder med brillor

2007-03-25 | 18:41:50 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1167

I Jönköping var det grått och mulet när vi var där, dimmigt och disigt på vägen ner...men vi var ju mest inne på IKEA ändå och provsatt soffor, puffade på kuddar, knep ihop ögonen på grund av tjutande öronskärande barnskrik och så fikade vi. Jag tog en ostmacka med en ensam gurkskiva ,en liten drömyoggi och en "Ingvars Latte". ..och i latten satte inte expediten i fikakassan en sedvanlig lång lattesked i glaset, nej oh nej, hon satte i ett väldigt väldigt grönt plastsugrör...!?!

Åh jag skulle kunna gå hur länge som helst inne på Ikea och fantisera ihop nya hem och kombinationer och plocka på mig förvaringslådor, små ljuslyktor, ramar och hyllor....men, tja...jag lyckades hålla mig till en slags servetthållare i plast, en träbricka jag tänte ha kaktusar i vita krukor på, en sådan tygförvaringsgrej att ha fjärrkontrollerna i på sodan av soffan, en doftljus samt att jag fick en liten bricka och påskservetter med färgglada kycklingar på av mamma.....

Åh ja just det ja, vi köpte ju en soffa också, en brun med schäslong och sidobord, men den får vi först den 30 maj *morr och buttra ljud*

När vi kom hem till kära Tidaholm igen sken solen glatt och varmt och det blev riktigt svettigt i bilen. Fast när jag och mamma tog oss en promenad så frös jag om både öron, ben och rygg trots skinnjacka och hoodie och tighta stuprör samt lite förkylningskänningar....Dock så blev jag varm till slut och har nu suttit en stund på balkongen, som inte är riktigt iordning från vinterns "släng ut skräpet på balkongen så länge" än. ..Den gröna tyggräsmattan i filt ska på, nya balkongmöbler borde införskaffas, kassar med kartong och papp måste slängas och flaskor och burkar ska pantas.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Sabine
2007-03-25 - 19:58:36

Härliga egobilder ;)

Anonym
2007-03-25 - 20:00:48

jag ska ha kvar för bloggen dvs vill bygga om den lite. Det känns för mig mycket bekvämare om jag får betala dig

Sweetheart
2007-03-25 - 20:05:46

Roligt med ny soffa! Längtar tills vi får se bilder :)) Hoppas du haft en skön helg! Btw, wierd med sugrör i latten hehe. Puss o kram!

Anonym
2007-03-25 - 20:08:23

låter trevligt med en ny soffa :)

Julia
2007-03-25 - 20:09:04

ny soffa yay!

snygag brillor! d^^ ha det!

Elsa
2007-03-25 - 20:14:44

Hey duu! :D
Jo min dag har varit lugn... Jag har suttit vid datorn ungefär hela tiden^^
Annars ingenting alls :D
Kramar!!!

Isabelle
2007-03-25 - 20:15:58

Kul med ny soffa! Men förstår att det känns lite trist att vänta... :-( Själv var jag på IKEA 2!! gånger i veckan, trots att det är 10 mil. Jag var också i Jönköping! :-)

Mollyland
2007-03-25 - 20:16:24

Körde också genom jönköping idag, fasen vad det var dimmigt mellan gränna och jönköping trodde typ att det brann först men sen insåg vi att det var dimma

Mari
2007-03-26 - 17:50:34

Grymme fina solglajjor! :-D
Jag är precis som du när jag är på Ikea, drömmer om förvanlingen i hemmet ;-) Men med tanke på balkongens "släng-ut-skräpet-på-balkongen-så-länge" skick så blir det väl en vända till Ikea snart igen ;-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: