GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

My latest shopping - now available for you

2007-04-12 | 22:36:18 | shopping, provrummet & cravings

146310-1263


Ja detta Kära Ni, är vad jag shoppat det senaste dygnet, förutom mat och dryck och tåglektyr.
Som jag skrev i förra inlägget kärade jag ner mig i ett par skor, men jag velade bort och fram medan jag också strosade bort och fram över Ströget huruvida jag skulle köpa mig ännu ett par skor och lägga ut över en halv tusenlapp när ekonomin redan är knapp på just skorna...
Stefan stöttade mig hur jag än gjorde...men mitt samvete satt på min axel och hindrade mig...
Så jag gick till en affär vid namn "Message" och köpte mig ett kitschigt armband i cerise och guld med fjärilar på.
Efter det gick jag tillbaka till skoaffären för att flukta åter på de underbara skorna. Men då kom det en mörk skönhet och grabbade tag i dom och nu kommer det mest patetiska med detta skosuktande och velande...
JAG STOD TRYCKT MOT SKYLTFÖNSTRET OCH STENGLODDE HELA TIDEN PÅ KVINNAN MEDAN HON PROVADE MINA SKOR!!!

Jag bad Stefan att hålla om mig en stund...jag ville se om kvinnan ifråga köpte dom eller inte, men hon tog en jädrans tid på sig och klockan tickade och jag bestämde mig för att gå tillbaka till skoaffären idag, innan tåget hem gick och om skorna var kvar skulle jag köpa dom..annars var det inte "meant to be". Stefan stöttade mig fult ut och tröstade även med att jag ju kunde hitta snyggare skor på nätet dessutom och köpa.
Dock kändes det konstigt att "bara" ha köpt ett litet armband efter 5 timmar på Ströget...

Så idag, hade vi cirka 1,5 timmar på oss från det att affärerna slog upp dörrarna tills vårt tåg tillbaka till Svea Rike gick och oj vad jag rusade till skoaffären!
Men förgäves...Skorna var inte kvar. I ren besvikelse och med krossat skohjärta blev det nästan maniskt att jag skulle finna andra, minst lika bra skor och liksom tvångsköpa dessa "bara för att".
Detta stöttade Stefan mig inte i.
Tur det.

Men jag sprang ändå in en sväng på Urban Outfitters och köpte ett halsband med Eiffeltornetberlock samt en vit pärla och ordet "Love" i guld....det kändes som gjort för mig då jag är kär i Paris....har bara varit där en gång, men det var verkligen kärlek vid första andetaget i den staden...ååhhh...

Hann även med en jättesnabb snabbis inne på Accessorize och köpte ett halsband med texten "Chic" i rosa.
Och kände mig sedan nöjd på tåget med och tänkte att jag köpt tre fina accessoarer som kan hotta upp enkla linnen/jeans/teesoutfits och som även passar till enkla klänningar och högklackade sandaletter.

När vi kom till Göteborg hade vi en halvtimme på oss innan tåget till Skövde gick och då strosade vi in på Femmanhuset en stund där jag köpte en dubbellatte och visst hamnade på H&M och jag plockade på mig en t-shirtklänning i vitt med ett tryck i form av ett skissat kvinnoansikte. Men kön var lång så jag hängde tillbaka den och gick tillbaka till stationen.

Väl i Skövde bestämde vi oss för att gå en sväng inne på Commercevaruhuset och där förälskade jag mig i en liten blå väska i silverkedja...men jag lät bli den. Jag tog en koll inne på H&M där för att se om de hade t-shirtklänningen, men jag fann den ej. Istället promenerade jag slutligen ut ifrån varuhuset med en påse från Vero Moda och en grå lång assymetrisk klänning med tryck som kostade hundralappen på rea.
Tillsammans med mina rosa stilettklackar och Parishalsbandet kommer det bilda en pefekt "Carrie Bradshawoutfit".

Förresten...i Köpenhamn var jag inne i en exklusiv Luis Vuittonbutik. Allting var inlåst i montrar och det stod vakter överallt. Inga priser var utsatta men det stod ändå små trettonåriga tjejer och testade de klassiska Guldiga/bruna väskorna...Jag vågade knappt andas därinne...och Guccibutiken...ja den vågade jag bara beundra på armlängs avstånd.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Kim
2007-04-12 - 22:58:06

så de små barnen stod där inne? dom tycker väl att dom är jätte coola om dom har en LV väska. själv tycker jag att märkeskläder ofta är väldigt fula, men folk köper dom ändå, just bara för märkets skull.

Juliana
2007-04-12 - 23:02:00

Oh my God! Vågade du gå IN på Louis Vuitton? Jag har aldrig vågat gå in jag bara går förbi den och tittar lite blygt varje gång jag är i Köpenhamn. Känns så dumt med alla vakter och så tror jag typ att de i affären ska tycka jag är skum. HAAH att det syns på mig att jag inte har råd med mer än en knapp nyckelring där inne. Hahah. Jag såg det fina halsbandet med eiffeltornet i en tidningen i går, och jag ville ha det! Det är så fiiint! kram

UmmaGumma
2007-04-12 - 23:36:43

Du verkar ju ha en underbar sambo som följer med dig in i alla butiker! :) Dom flesta grabbsen jag varit tillsammans med har varit så torra när det kommer till shopping att jag helst gått runt själv. Och du - hoppas du åt minst en Pööölse (röda korven!)?!

Haha förlåt, MEN vad jag garvade när jag läste vad du hade lyckats med i duschen! Men det ÄR lätt att göra det när man har bråttom. Tror bestämt att jag ska börja smörja in mig uppifrån och ner istället för tvärtom.. Borde ju bli bättre då? Godnatt kära kära favoritbloggerska och hoppas du får en skön fredag!

issa
2007-04-13 - 11:14:51

åååh jag blir så avis!! måste ta en tur till köpenhamn jag också! har vart där en endaste gång o då va ju typ 3.. så det är ju inte mkt att hänga i julgranen!! armbandet me fjärilar va hiiimla fint btw!

Malin
2007-04-13 - 11:58:57

Haha, tur du att han inte stöttade din shoereboundshopping tösen ;) kunde ju blivit så du ångrade dig, och det hade ju tinte varit kul när de var köpta i Danmark! Verkar ju ha haft det bra :) Massa minisemestrar nu, först GBG sen Danmark ;D Härligt! Eiffelhalsbandet var ju coolt!! :) Ååå härligt väder ute idag! Får du vara ute nå? ;) själv jobbar man till 19! :/ kram på dig!

bänita
2007-04-13 - 12:48:36

Jadu, imorgon blir det fest. Med släkt, familj och vänner. Ska även ut på kvällen och fira. Jag har nog inte önskat mej så mycket. Pengar är ju bra att ha :-)

H
2007-04-13 - 13:12:24

Sist jag var i Köpenhamn köpte jag inte nått!!Jag blir så förvirrad av allt jag vill ha så jag kan inte bestämma mig!!!Jag åkte till Lusianna istället och gick på en konst utställning...Så jag fick ut nått av resan iallafall!!det blev internet shopping när jag kom hem!Gillade chic halsbandet...Ha en trevlig fredag!

aenigma
2007-04-14 - 21:00:23

Jag bryr mig faktiskt inte om vad prisklassen ligger på i butiker. De har ingen rätt att döma mig för hur jag ser ut och vad de tror att jag har i inkomst. Vill jag gå in i en affär så gör jag det. Och jag kräver exakt samma behandling som vuxna och de som ser ut att ha betydligt mer pengar. Jag kan ju vara stenrik fast jag är 18 och kommer i jeans och tee! :) Låt dig inte hindras över vad du tror att folk tror om dig. Sträck på ryggen, se säker ut och gå in så lovar jag att de kommer komma fram til dig med ett leende och fråga om det är något du vill ha hjälp med!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: