GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag gjorde det!

2021-06-15 | 19:42:13 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Ikväll firar jag med ett glas kripigt vitt eller två.
För vet ni? Jag har för första gången skrivit klart ett helt bokmanus.
 
Jag har alltid älskat att skriva , det var ju egentligen därför jag startade den här bloggen för alla dessa år sedan.
Jag har någonstans alltid närt författardrömmen. Gått en del kreativt skrivandekurser och alltid fått bra feedback. Sne har jag ju skrivit krönikor nästan varje månad i 11 års tid för lokaltidningen. Men aldrig fått tummen ur så att säga till ett helt bokmanus. 
Så började jag ju, vid sidan av högskoleutbildningen i höstas även en ettårig Skrivarlinje vid Sörängens Folkhögskola. Vi fick skriva skrivkontrakt med oss själva och jobba kring ett projekt. Jag hade påbörjat en feelgood/roman, hade 16 skrivna sidor när jag började utbildningen.
I fredags var det avslutning.
 
Och idag kunde jag skriva "SLUT" på mit skrivprojekt. 262 A4sidor, lite över 98 000 ord.
Jag vet att nu väntar en jäkla massa redigeringsarbete. Stryka, skriva om, flytta, stryka, ändra om lite till. Sen kanske jag vågar skicka iväg till ett förlag.
 
Men jag gjorde det. Jag har skrivit ett bokmanus.
Och jag är så jäkla tacksam för dom som står mig närmast som trott på mig och stöttat och peppat hela vägen.
 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Ida
2021-06-15 - 21:14:40

Åh vad glad jag blir för din skull❤️. Jag hoppas att din bok snart ges ut så jag kan f läsa den

Svar: tack snälla Ida <3 Massa kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Maria
2021-06-16 - 17:00:25

Så jäkla häftigt och du ska vara så stolt över dig själv! . Önskar att jag också gick lite skrivarkurser. Stort grattis 😀

Svar: tack snälla Maria! Hmm vad hindrar dig? Sök! Kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Michaela
2021-06-16 - 18:14:00

Wihooo! Grattis grattis Anna!
Heja heja dig!

Hoppa du får iväg den till ett förlag, jag vill gärna läsa den!

Svar: tack snälla du! Få iväg den ska jag få...bara hoppas nån gillar den, hihi. Kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hannas krypin
2021-06-21 - 09:46:30

Stort grattis Anna! Så bra jobbat. När jag var barn skrev jag ofta noveller och tänkte tankar om att bli författare. Andra saker har dock fått fokus istället. Men jag har ju min blogg iallafall där jag får skriva och greja.

Svar: ja jag försöker ständigt hitta tillbaka till just bloggandet, ta den tiden för det är ju trots allt ett härligt forum att få utlopp för just orden, formuleringarna, skrivandet.
kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: