GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sommartider

2021-07-15 | 21:13:29 | Egocentrerat&Vardagligt

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När sumakarna står i full grönska här i trädgården så känner jag att ordet hemester fyller sin fulla essens. Utlandskänslan är på topp och det utan att lämna hemmet. Och nu är det värmebölja dessutom och nästintill tropiska nätter. 
Det enda jag kan sakna med just en årlig greklandsresa med Karin är våra bilfärder till och från flygplatsen i den svenska sommarnatten och lyssnandet på en P3 dokumentär medan den svenska sommaridyllen svooshar förbi utanför.
Det och givetvis bärs o’clock.

Men!

Jag lever mitt bästa sommarliv!
Tomtar runt här hemma i mina favoritsommarkläder varvat med bikini. Lever på altanerna - den utan tak när det är uppehåll och den med tak när det regnar.
Löprundor varannan dag, total lathet övriga dagar.
Hår som solbleks, hud som solbränns.
Jag skriver, jag målar och jag läser. 
Bara är.
Får lov att vara.
Njuter.
Till fullo. 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: