GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

An evening with...

2020-07-14 | 18:00:33 | Avanna konst/design/foto

 
 
 
Den här målningen har jag hållt på med i två dagar . Första gången jag målar stilleben på det här sättet på nära 19 år. Jag fann en oerhörd rofylldhet i detta och är nu sugen på att göra flera i samma stil. Älskar när jag hittar nya vägar och sätt inom skapandet. Både i ro för själen och som utmaning för mig själv i mitt uttryck.
Originalet är målat på akrylpapper i storlek A2 med blandteknik.
Och ja jag är medveten om att det är snett och oproportionerligt - men det är så jag målar fritt. Och det var just den viktigaste läxan jag lärde mig på konstskolan, Hellidens folkhögskola senast jag höll på med just stilleben. I min värld, i Annas värld, så är krukor och annat rosa, gula och blå och snea och det är inga fel med det.
 
Jag håller ju även på och jobbar med min shop just nu och nu är denna och andra nyheter upplada i shoppen. Just denna är som reproduktion/Art print mend et finns givetvis originalmålningar, en del foto och andra illustrationer där med och jag kommer uppdatera shoppen en hel del framöver.
Besök gärna --> Avannshop
 
Efter två dagar med sol och bikini så kom regnet tillbaka idag, men det har ändå blivit långpromenad ihop med mamma, därefter plöjde jag några avsnitt av Dynasty i soffan med godmacka och körsbär och jag och sambon har suttit och spelat spel - perfekt när det regnar-
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: