GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

makeup favs

2020-02-04 | 20:45:19 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Om sommaren när solbrännan förhoppningsvis är ett faktum och min hy är mycket bättre än övriga året  så går jag osminkad större delen av tiden och det är mest mascara och kanske lite ögonskugga som åker på när jag ska till jobbet. 
 
Men resten av året  när det vankas jobb eller jag ska iväg någon annanstans så är det helt klart en jäkla massa mer produkter i nyllet utöver själva hudvården. Jag har dock inga problem alls att posta osminkade bilder på instagram ( avannalifestyle ) , tror faktiskt merparten av alla selfies där är av osminkad art. Men jag föredrar helt enkelt smink på jobbet och andra offentliga sammanhang.
 
Med problemhy i cirka 25 år så är foundation och concealer det allra viktigaste för mig.
Ögonskuggor är roligast.
Mascara är det som ger woweffekt.
Jag håller inte på med conturing egentligen och mina bryn möter bara en pincett - jag har inte alls fastnat i de senaste årens störa brynbusiness, jag har helt enkelt inte orkat.
Men jag älskar smink. Asså härligheten att köpa och öppna en ny produkt eller palette! Halleluja!
 
Här nedan är mina favoriter just nu.
 
 
- Jag har två olika Chanelpaletter med highlighter, concealer och en blush även om jag tycker att blushern även funkar ypperligt som läppfärg också.
- En större Chanelpalette - travelkit med ögonskuggor, läppfärger, rougue och puder.
- Palette från Isadora med bronzer, rogue och highlighter
- En ganska ny produkt för mig, ett transparent fuktgivande puder från by Terry som är amaziiing!
- Två olika favoritfoundations från Max Factor. Måte de aldrig försvinna men tyvärr brukar mina favoriter utgå ur sortiment efter några år.. morr.
- Kajalpennor i blått och brunt men oftast använder jag ögonskuggor i mörkare ton som "kajal" oh sen ljusare på ögonlocken. Bästa kajalpennorna finns för typ 10 spänn på GeKås.
- En Glowproukt från Lòreal som jag tar under foundationen men även blandar i själva foundationen.
- Mascaror från Max Factor. Alltså det finns ingen bättre än Max Factor Master Piece! Längd volym och håller fasen hela dagen. Om vintern rinner mina ögon dock plus snö och regn så då toppar jag allt som oftast med en vattenfast.
- Lipgloss från Max Factor och ett budget läppstift. Just läppstift och gloss använder jag väldigt mycket/inte i perioder och de är utsrpidda i väskor och jackfickor och olika necessärer. Jag använder de jag hittar för dagen men jg skulle verkligen vilja hitta några riktiga givna favoriter på det här området. Ser så jäkla härligt ut när Kardashians, Maria Montazami och Bianca Ingrosso håller på med sina stift och läppennor.
 
Så det var några av mina favvisar det.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Denise Taylor
2020-02-05 - 16:56:48

Åh tror att min första palett för contour var den från Isadora hihi snacka om nostalgi :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: