GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag tror inte Jesus var Sverigedemokrat

2017-09-17 | 16:45:16 | Krönika/Politik/Tankar

(foto: jag)
 
Om ett år är det riksdagsval. Idag är det kyrkoval. Riksdagsvalet är väldigt viktigt för mig och något jag brukar följa rent debattmässigt och engagera mig mer i. Kyrkovalet inte alls mer än att jag går och röstar. 
Jag har inte , trots min ganska övertygade ateism , bemödat mig gå ur  Svenska Kyrkan så då kan jag i alla fall lyfta på arslet och bemöda mig och gå och rösta . 
Och det lilla jag ändå uppfattat av Jesus och det han nu gjorde enligt bibeln så tycker jag sannerligen att verkade vara både humanist och ganska så vänster om man ska se till politisk agenda och absolut inte Sverigedemokrat eller för någon stängd och uteslutande kyrka eler stängda gränser.
 
Så jag hoppas verkligen att vi får fortsätta ha en Svensk Kyrka där ALLA är välkomna att söka tröst och glädje och gemenskap.
Kommentera 2 st

Kommentarer
ajlimullersandvik.blogg.se
2017-09-17 - 17:09:40

Jag håller med dig! Jag gick och förtidsröstade av exakt samma skäl.

Anonym
2017-09-18 - 08:09:28

Gjorde så oxå :)
Kram Mia


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: