GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Birthdayweekendgetaway

2016-11-11 | 23:27:51 | Egocentrerat&Vardagligt

God fredagskväll på er bloggosfären . Hoppas ni mår fint.
Det är en alldeles nyfylld 35åring som skriver nu och 35 känns toppen.
Det enda jag verkligen ville inför denna födelsedag var att inte "bara vara hemma" och låta dagen vardagligt passera.
Så i födelsedagspresent från mannen i mitt liv har jag fått en helg i mitt älskade Stockholm, givetvis med redan nämnda mannen som sällskap. Hotell, hotellfrukostar, mys, shopping... Bara ha det gott i staden som jag räknar som min andra hemstad.
Men olikt från min riktiga hemstad Tidaholm som haft mest snö i Sverige flera gånger så verkar Stockholm vara sisådär på att kunna skotta och ploga ... Herregud det har varit benbrottsrisk längs med hela Drottninggatan .
Nåväl.
Vi åkte ganska tidigt imorses och färdades med tåg genom frostigt och vackert vinterlandskap . Checkade in i vårat fina, rymliga rum och sen blev det födelsedsgslunch i Gamla Stan.
Shopping och fika.
Sen köpte jag mig en ny kamera i födelsedagspresent !
Öl nere i hotell-lobbyn och sen gick vi upp på rummet. Tanken var väl att gå ut och äta på nåt fancysmancy ställe.. Men vet ni.. Karln min jobbat natt och tvingas nu vända på dygnet, jag ar gått av en sjudagarsarbetsvecka och lägg därtill tröttande husrenovering och annat..ja vi är trötta..så..
...jag kunde faktiskt inte tänka mig en bättre 35årsmiddag än Burger King på hotellrummet med ett glas bubbel. Helt perfekt. Det har varit en fin start på mitt 35:e år .

Kommentera 5 st

Kommentarer
Kim - Mamma till 3
2016-11-12 - 00:23:55

Grattis i efterskott!

Emma Å
2016-11-12 - 08:54:24

Grattis på födelsedagen i efterskott!

Anonym
2016-11-12 - 21:55:53

Härligt att du hade en sån fin dag vännen! Kram Mia

FREEDOMtravel
2016-11-13 - 08:11:37

Grattis i efterskott!

Cecilia Bergman
2016-11-15 - 12:10:28

Grattis i efterskott, låter som ett härligt sätt att fira sin födelsedag :0)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: