GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

purple rain

2016-05-04 | 21:47:20 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Bilden är tagen i Alcudia för gansk så exakt 2 år sedan.
Två väldigt turbulenta år...som nu mer än väl börjar ta ut sin rätt med väldigt trött själ hos denna bloggare.
På lördag lyfter planet igen och även denna gång mot Mallorca men orten Palmanova istället.
 
Önskar av hela mitt hjärta att denna resa blir lika varm och solig som den förra och att jag får ligga där på en strand i bikini och svettas och se ut över havet....dock ser väderrapporterna mest ut att lova regn och regn och regn och molnigt och istället varmare och soligre väder här hemma...och hade jag inte redan känt mig ganska skör och utmattad hade jag kanske skrattat åt det..nu får det mig mest att vilja gråta..jag vill bara ha sol, lugn, ro, värme..miljöombyte, komma bort..få lite distans.
Så snälla, ni kan väl hålla tumme och tå att det inte blir så mycket regn på mig?
...och att halsontet och feberkänslorna jag vaknade med idag också försvinner.
 
Nåväl, ska strax krypa i säng, 11timmarspass på jobbet imorrn..sen semester..och HUGA, PACKNING!
Regnkläder eller bikini är frågan..
 
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Anna J
2016-05-05 - 09:27:45

Jag håller tummarna för att det blir en solig, varm och härlig semester för dig och att du får koppla av och njuta så mycket som möjligt. Om det skulle bli lite dåligt väder nån dag så ta bussen till Palma och ta en dag i en mysig stad med shopping och god mat vet ja. Kram!

Caroline
2016-05-05 - 22:54:13

Ja det är väl typiskt... att när man väl kommer iväg blir det tråkväder.
Jag tillhör tyvärr en av dem som inte kan åka så ofta, men i september åkte vi till Mallorca.
Kallt som svensk sommar, mulet, regn, blåsigt.. inte värt de väldigt många pengar vi la på den resan. :(
Men inget man kan göra åt det!
Vi hyrde bil i tre dagar och susade omkring. (De dagar det visade sig bli sol såklart...)

Men jag håller tummarna för att du får sol på dig.

Erika
2016-05-06 - 18:24:32

Tjohoo! Hittade min finaste matkasse som varit försvunnen! Rosor och döskallar! Var så ledsen att den var borta! Synd att du inte gör fler❤️


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: