GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

There&Then , Here&Now

2016-03-30 | 21:48:53 | Outfits och Garderoben

Igår satt jag och kollade igenom mitt snart 10åriga bloggarkiv (!) av två anledningar:
1) jag kollade igenom svunna tiders frisyrer och hårfärger som inspounderlag till dagens frisörbesök
2) Jag skrev min månadsmodekrönika som kom att handla om att man ska bära det man vill NU så jag kollade lite hur jag klädde mig förr.. Och ja ibland såg jag väl ut som Apaemojin som håller för ögonen när jag såg vissa outfits .. Men DÅ gillade jag dom ju.

Ialla fall.. Det är ganska underbart det här med bloggarkiv ändå, ett dokumenterat decennium..Jag började som brunette och nu när jag ser tillbaka på det var jag ju väldigt väldigt smal... 

Men det tyckte jag givetvis inte då..Så det blev ju återigen en väckarklocka om hur mycket det är som sitter i huvudet vad gäller kropp och synen på sig själv, inte vad våg och klädstorlek visar. Hur kunde jag tycka att jag var fet för så många kilon sedan ??

2007, 2009, 2011, 2015 

Likaså ser jag ju också hur mycket större jag blev under några år efter min smalhet..å sen mindre igen..
 Och man kan sitta här och vara blind att kostomläggning och löpning och ett annat tänk inte gett resultat alls men det har det ju! 

 
Tror jag får göra ett till inlägg med stilar/outfits genom åren.. Grundstilen har nog dock varit någorlunda densamma med jeans, t-shirts o kavaj eller tightare kjolar med rock twist.
Största skillnaden bloggmässigt är väl tydligt ändå att jag var väldigt ambitiös förr med outfitbilderna.. Friläggning, flera bilder, outfits varje dag, stativ, fjärrutlösare och systemkamera.
Idag är det väl bara iphonebilder i spegeln om inte sambon högst motvilligt fotar och en outfit varannan vecka, kanske fler i veckan om sommaren.




Men ska jag summera den lilla strollen Down memory lane: jag har varit jättesmal utan att fatta det men jag såg inte lyckligare ut fast vågen visade knappa 50 kilo, jag är större nu än när jag började men inte lika stor som jag varit - kroppen är fantastisk och heja mig!
För ärligt - jag tycker nog att jag är snyggare än nånsin så här 2016 än 2006, jag tycker inte att jag har åldrats nämnvärt eller så att jag känner " men herregud vad gammal jag blivit" , men mognat desto mer.

Och så här ser jag ut i skrivandets stund nyfriserad o glad: 


Kommentera 7 st

Kommentarer
Anonym
2016-03-31 - 07:01:35

Vad kul det är att se ens egen förändring :-) Det får en att tänka till.

Stina
2016-03-31 - 07:02:27

Vad kul det är att se ens egen förändring :-) Det får en att tänka till.

Anni
2016-03-31 - 07:29:41

Håller med, jag tycker du är jättesnygg idag! Och samma sak som du skriver slog mig när jag tittade på bilderna, du såg inte särskilt glad ut när du vägde som minst.

Mia
2016-03-31 - 08:54:54

Verkligen en dröm att ha ett så omfattande arkiv! Kul att se valda delar. Du bär verkligen upp den gröna dröm-bikinin!
Viktigt budskap att kroppsuppfattning sitter i huvudet, det försöker jag tänka för egen del oxå. Kram

Ljuva Julia
2016-03-31 - 10:31:15

kul! Jag försöker gå ner i vikt nu :D

Malin
2016-04-06 - 14:09:44

Tänk vad mycket man kan få för sig när det gäller vikt/smalhetshets. Känns som att det är otroligt vanligt nuförtiden att alltid tänka på våg/storlekar för att hålla formen, på gott och ont självklart.

Annie
2016-04-13 - 20:46:18

Haha vilken rolig grej! :) Tack för att du bjussar på dig själv.

Jag har själv tänkt samma sak när jag kollat tillbaka på foton på både blogg och Fejjan. När man var smalare än vad man är idag var man ju heller inte nöjd, så knäppt!

Jag tycker dina senare outfitfoton (med Iphonen) känns mer genuina än de "fixade" :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: