GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Påskigt och blandat

2016-03-27 | 18:57:08 | Mat&Recept






Hej på er bloggosfären och Glad Påskhelg på er!
Hoppas ni är lediga och bara njuter och rår om er själva och de som betyder massor för er .

Jag gick på en sjudagars Schemalagd ledighet på Skärtorsdagens eftermiddag  så är ju extra lyxigt med ledigt just nu när man jobbar inom handel - men var bra tryck och stressigt dagarna innan där t ex hela påskgodisstället åkte i golvet på jobbet mitt under kundrusch.Jelly Beans, dragéägg och skumharar Överallt medan kunder hetsade fram i jakt på sill, rödbetssallad och påskliljor.

En tur till GeKås/Ullared i början av veckan tillsammans med älskade mammis har också hunnits med där det blev knallrosa resväska, rosa nya gardiner, rosa bomberjacka, rosa byxor och hmm lite annat ickerosa Inhandlat.

Påskhelgen min började med svettigt träningspass följt av kakbak. Vi har ätit krämig pasta och igår tillagade jag en så fantastiskt mör fläskytterfilé som bara smällare i munnen.
Fika hos svägerska och bror och brorsbarnen fick påskpresenter. Härliga promenader i solsken samt lite fix i trädgården och lite röj i källaren . 

Och ja just det , på långfredagen tog vi ett spontant biobesök och såg Batman Vs Superman : Dawn Of Justice .
Vi gick på bion här i stan och det var jag och sambon och 25 småkillar haha. 
Men jag gillade filmen . Dels är jag svag för Ben Affleck överlag och sen var ju Wonder Woman med - Bäst!

Så min påskhelg och vecka har hittills varit som en perfekt blandad godispåse. 

Kommentera 4 st

Kommentarer
Oslofru
2016-03-27 - 20:31:25

Mmm ser riktigt gott ut :D

JUNITJEJ
2016-03-27 - 20:56:58

Så mycket god mat!

Hanna - Pilates och träningstokig
2016-03-28 - 06:10:16

Det låter verkligen som härliga dagar. Maten ser riktig god ut.

jos
2016-03-31 - 22:19:14

Vad härligt med all färg!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: