GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Så hejdå 2015, hejhej 2016

2016-01-01 | 16:13:24 | Egocentrerat&Vardagligt





Nyårsmenyn med förrätt och huvudrätt.. Efterrätt åts också men fastnade ej på bild.

Så var det nytt år. Vi startade med sovmorgon, frukost framför Nyhetsmorgon och sedan en riktig långpromenad jag och min karl och tror det kommer kännas i låren imorgon då det var halt som fanken vissa sträckor

Känner extra tacksamhet idag så här första dagen på ett nytt år att jag just får möta ett nytt oskrivet år med honom och att jag fick säga hejdå till 2015 med honom.

Tvåtusenfemton var inte lika tufft, hårt, smärtsamt och ledset som tvåtusenfjorton men det var väl heller inte så glatt som jag hade hoppats.

Men jag försöker ju alltid greppa guldkornen stora som små för att ens orka.

Så 2015 var, som redan nämnt i tidigare inlägg, året jag kom på fötter ekonomiskt och fick en trygghet jag inte känt på många år.
Det var året jag fick en tjänstebefodran och fast jobb.
Jag blev friskförklarad från blodpropparna i lungorna och fick sluta med den halvårslånga medicineringen och jag kände glädje, friskhet, styrka såväl som fysisk som psykisk i att springa och hela tiden slå personbästa på distans och snabbhet .
Att få vara frisk och känna sig frisk och stark är en gåva och ingenting jag någonsin kommer ta för givet igen.

Löprundan halvåret efter lungembolin och dagen läkaren ringde och sa att jag inte längre behövde äta Xarelto. 


Visst sommaren hade kunnat vara varmare och soligare men jag hade turen att vara ledig när den härligaste värmeböljan var, när jag fick duscha av mig några gånger i timmen för svalka  och det blev trots allt många timmar i solstolen och vår älskade trädgård.. Och jag minns fortfarande de få men så ljuvliga sommarkvällarna när luften stod stilla och det bara kändes som att det är precis så livet ska vara... Som den ljuvligaste varmaste sommarkväll..




Det blev ingen utlandsresa nånstans som jag hade velat .. Men istället lade vi pengar på huset invändigt och på nån dag fixade jag mitt egna "Mamma Mia"sovrum och vi skapade lyxig hotellkänsla i badrummet .

Jag vaknade en morgon trött på det cerise sovrummet och nån dag senare vaknade jag fräscht turkost..


Jag köpte väldigt många skor och några "dyrare" väskor för lite lyx i vardagen..



Ja 2015 har nog handlat mycket om att just hitta och finna balans, välmående och egenvärde i mig själv , för mig själv och det jag gör vilket jag tänker fortsätta jobba med och kämpa för 2016.

Jag vet redan nu att det väntar en del tuffa ledsamheter detta nya oskrivna år och jag bävar för att kanske behöva skriva ett visst blogginlägg ..
Men jag hoppas så att 2016 i övrigt kommer få bli ett snällt år.
Att det kan få ske roliga saker. Mindre drama , mer komedi. Mindre ledsamt , mer äventyr . Mindre bakslag, mer framsteg.
Jag hoppas att vi kan göra åtminstone en utlandsresa i år.
Förhoppning om att kanske "drömjobbet" dyker upp.
Lång , het sommar , många skratt, mer kärlek. 

Så hejdå 2015 och hejhej 2016 . 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Sofia Granath
2016-01-02 - 13:55:32

God fortsättning :D

Anna J
2016-01-03 - 21:36:12

Hej!

Har varit bortrest över nyår så jag läser i kapp. Så mycket god mat på dina nyårsbilder, blir hungrig trots att jag är mätt. :-)

Fin summering av ditt "comeback"-år, så härligt att du funnit din balans som du behöver och stort lycka till med allt inför det här året, både det som du vet blir tufft men även för allt annat också. God fortsättning fina du. Kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: