GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Stockholm fortfarande i mitt hjärta

2016-02-04 | 21:27:33 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Hej på er blogosfären och glad torsdagskväll på er!
Nu är jag hemma igen efter ett härligt dygn i Stockholm.
Även om jag bara bodde där i ett år efter studenten så känns ju den staden fortfarande som "hemma" för mig och jag uppfylls av en glädje och kärlek var gång jag är där.
Hade givetvis gärna stannat längre, men hann med mycket på denna korta visit ändå.
 
Jag bodde på Hotel Esplanade vid Dramaten vilket passade perfekt eftersom jag tillbringade onsdagskvällen ute på Cirkus där mitt älskade Suede uppträdde, men mer om den konserten blir i ett eget inlägg med bilder.
Jag hann med mitt gottemåste i Stockholm: Yoghurtglass inne i Gallerian. Chokladsmak med med geléhallon som topping..blev även lite päronsmak också. En stros till Gamla Stan och Science Fiction Bokhandeln och Comics Heaven. Lite doftshopping på Victorias Secret..kanske mest för att få en rosarandig kasse..
Urban Outfitters och "fönstershopping" i lyxbutikerna i de mer exklusivare stadsdelarna, dock hann jag inte med något flanerande på Söder denna gång.
 
Efter konserten, som jag gick på tillsammans med en av mina äldsta och bästa vänner sedan gymnasiet och som jag upplevt de flesta av mina Suedeäventyr med, så njöt jag av att bara krypa ner i hotellsängen, öppna ett Worddokument på min fina guldiga Mackbook och satte igång att skriva än mer på mitt "bokprojekt". 
Njöt av en natts skön sömn i den härliga hotellsängen -behövde verkligen en natt utan våra små pälsklingar som är ganska så jäkla jobbiga nattetid nu för tiden.
Vaknade utvilad vid 8.30 och tog med mig datorn ner till hotellfrukosten och fortsatte skriva. Kändes så härligt att sitta är och bara låta fingrarna smattra över tangenterna medan jag åt croissanter, hämtade flera koppar kaffe och en cappucino, sittandes vid föntret med utsikt över vattnet, båtarna och Nybrokajen. Gammeldags porslin och lindblomsgröna dukar.
 
Sen när väskan åter var packad så strosade jag genom Stockholm och till slut till Centralen och tog tåget hem igen.
Väl hemma var det fortfarande dagsljus, kylig men frisk luft så drog ut på en härlig löprunda på 5 kilometer.
Spagetti och Köttfärssås samt hallonchokladbrownie har inmundigats med min älskade sambo och nu känner jag mig tankad på energi och glädje och redo för jobbhelg.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Emma -Merakibeauty.se
2016-02-04 - 21:36:17

härliga bilder :)

Svar: åh tack <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Matilda Berlin
2016-02-04 - 21:39:43

Men åh vad gott det ser ut! Älskar verkligen hotellfrukostar

Svar: jag med! Äter ju alltid alldeles för mycket men haha why not =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ISA
2016-02-04 - 21:58:20

fina stockholm! <3 roligt att du bodde på lilla esplanade förresten, där har jag jobbat :D

Svar: va kul! Var verkligen charmigt hotell!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2016-02-05 - 09:04:58

Lovely!

Svar: indeed!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Cate
2016-02-05 - 16:49:16

Låter som en dröm, härligt!

Anna J
2016-02-06 - 17:44:06

Vilken härlig tur du verkar ha haft till Stockholm, Bra sätt att tanka energi på.

Sen gillar jag ditt inlägg du skrev om att inte vilja ha barn. Jag känner igen mig i allt du skriver.

Ha en fortsatt fin helg, kram från mig!

Svar: Ja det var ett härligt avbrott i vardagen det och jag känner mig så där härligt Suedepirrig precis som jag gjorde i tonåren haha.
Tack min fina bloggvän <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: