GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Kaffe, kattskit och krönikeskrivande

2016-02-15 | 11:01:44 | Egocentrerat&Vardagligt


Måndag igen då .
Klev opp prick 08.00 och satte på kaffe och ugnen för att göra minibaguetter . Medan det puttrade och värme så försökte jag mjuka upp kroppen genom lite stretch/andnings/yogaövningar.
Haft huvudvärk större delen av dygnen senaste veckan och tror en del av den beror på superspänd nacke och axlar...och att jag måste gå till optikern och förnya linser+glasögon.. Men jag och min optikerskräck.. Suck.

Nåväl jag blev lite mjukare och varmare efter lilla morgongympan så kändes extra härligt att sätta sig vid köksbordet med frukosten, guldmacbooken och skriva färdigt krönika och lite annat medan vintersol strålade in genom fönstren.

Den lite idylliska känslan försvann sen när jag fick städa kattbajs i källaren men efter en frisk och rask promenad ute i vinterlandskapet så kändes det fräscht igen.

Så.. Nu ska jag boka optikertid, gulp, samt teckna nytt elavtal innan jag ska traska till jobbet.
Ha en fin måndag hörrni! 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Patricia
2016-02-15 - 16:34:36

Förutom kattskiten så lät det som en härlig morgon! :)

a n n i k a
2016-02-15 - 18:53:28

Gott!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: