GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Måste finna mig en ny bloggroll

2015-10-24 | 18:26:08 | Outfits och Garderoben


Outfiten från igår.

Inläggen här på bloggen blir allt glesare.
Tyvärr.
Dock vill jag inte sluta blogga ...inte än .. Men jag antar att jag måste hitta en ny bloggroll På nåt sätt.

Den första december är det nio år sedan jag skrev mitt första blogginlägg , nyss fyllda 25 vilket redan då väl var en ganska hög bloggålder och flera av dom som blev stora därikring har knappt fyllt 25 år idag.

Bloggen startades i hopp om att nå ut gällande fotograferandet, tecknandet och skrivandet. Jag var vid bloggstarten student på folkhögskola .
Bloggen gjorde att jag blev designer , den första bloggaren att släppa egna kollektioner hos Nelly.com och kanske den enda som heller inte modellat För sina egna kollektionssläpp där..
Jag blev företagare, startade webbutik, samarbeten hit och dit.

Men så förra året så hände en massa. Kaos i livet , jag lade ned webshop, började jobba i livsmedelsbutik, försökte landa.. Gå vidare... Överleva.

Snart fyller jag 34. Jag bor i hus med tre katter med min sambo. Jag jobbar nästintill heltid nu på ett "vanligt jobb".
Bloggen behöver inte längre vara en sälj eller marknadsföringskanal.
Jag har kvar F-skattsedel men behöver inte längre kämpa hela tiden och sälja mig själv för att få pengar. 
Jag har landat hyfsat nu i att få vara kreativ endast när lusten faller på . Men jag måste inte.
Bloggen behöver inte handla om att nå ut. 

En del av mig drömmer dock fortfarande om at få illustrera för Elle eller Damernas Värld.
Jag brinner för mode och skulle gärna få designa igen absolut men inte driva egen webshop.
Jag har inget behov längre av att hela tiden dela med mig av högt och lågt ett virrvarr av kroppsnojor, ohälsosamma tankar, sjukliga shoppingbegär eller Dagens Outfit varje dag. Tid, ork , engagemang finns inte. 

Samtidigt i den nu stillsamma trivsamma vardagslunken så är det nåt litet som gnager... Som ett kliande myggbett ... Att jag vill ju göra nåt mer..
Som Belle sjunger i Skönheten & Odjuret "jag vill nåt mer än leva småstadsliv".

Och en blogg är ändå en plats i världen. Något utanför småstadsgränsen.
Jag måste bara hitta en nytt mål på vägen . 
Kommentera 8 st

Kommentarer
Anonym
2015-10-25 - 09:22:35

Jag gillar din blogg i alla former och format!

Jan Sjöberg
2015-10-25 - 10:06:46

Hej!
Vi är i ungefär samma sits Anna. Skillnaden kan tänkas vara åldern x2.
Jag söker också efter MIN blogg. Just nu skriver jag på 7 olika bloggar. Så även jag måste landa någonstans. Tyvärr är nuvarande bloggar - mina barn. De är därför svåra att släppa. Det känns även svårt att bara låta bloggarna ligga kvar overksamma. Vankelmodet är som svårmod.
Lycka till i och med ditt sökande Anna.
/Janne

Anna J
2015-10-26 - 13:57:20

Ibland kommer svackor eller kanske jag kan kalla det för mellanlägen i livet när saker och ting går i stå och kanske behövs då en förändring. Gör det som känns rätt för dig, fortsätter du med bloggen så finns jag kvar här som läsare för vad du än bjuder på i din blogg så är det alltid intressant att läsa tycker jag. Ha en fin vecka! Kram!

Anna
2015-10-26 - 14:33:18

Jag gillar din blogg väldigt mycket , tycker den är mysig! :) Men förstår vad du menar! Kram :)

cELINE
2015-10-26 - 20:32:11

Älskar din blogg!!! Please don´t stop!!!

Diddi
2015-10-27 - 22:43:50

Jag har följt dig sen Helliden-tiden, för att bloggande elever länkades på skolans hemsida, om jag inte minns fel , när bloggfenomenet var nytt. Du gör ju såklart vad du vill med din tid och din blogg, men jag tycker att du varit en skön kontrast till många andra i bloggvärlden. Din egna stil, kreativitet och att du är en några år äldre, vettig, mångsidig bloggare som vågar ta ställning, visa dig skör och visa lite annan "verklighet". Du HAR någonting. Oavsett om du bloggar eller ej, så följer jag vidare på insta! =)

Sandra
2015-11-03 - 12:45:32

Hej Anna!
Jag följde din blogg under ganska lång tid för några år sedan. Jag slutade läsa bloggar när jag upptäckte att jag önskade att jag levde andras liv, istället för att leva mitt eget. Vet inte varför, men av någon anledning kom jag att tänka på dig idag och sökte upp din blogg igen. Önskar dig allt gott! Kram

donnasandra
2015-11-05 - 22:40:52

Känner igen mig i det där sista. Visst är det kul när bloggen får förändras ihop med livet dessutom, hoppas du hittar din nya bloggstil


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: