GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

birthday wishes

2015-10-26 | 20:03:39 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Min 34:e födelsedag närmar sig och det blir allt svårare år för år att önska sig saker tycker jag. Liksom man köper ju oftast nåt själv när man vill ha det.
Men det är ju ändå spännande med några paket på sin egna dag .
 
Tänk om man kunde önska sig och få uppfyllt det jag allra mest önskar mig: en snällare värld...mer ödmjukhet, förståelse, acceptans, tolerans. Jag blir så ledsen och rädd för var världen är på väg med alla dessa vansinnesdåd, bränder och attacker i hatets tecken.
Suck.
 
Men tillbaka till en mer prylgalen önskelista då.
 
Jag skulle bli jätteglad för en "märkesväska" om än i den lite billigare prisklassen men ändå så pass dyr att jag kanske inte skulle rättfärdiga ett köp själv när det finns elräkningar, försäkringar och veckomatlistor att betala.
Har sneglat på några från Guess och Rebecka Minkoff som ligger på runt tusenlappen och lite över.
 
En ny parfym är alltid trevligt och jag gillar de som är från "Sex and the city" i budgetklass me också börjat fastna för YSL's Black Opium.
 
Böcker  blir jag alltid glad för, särskilt härliga chiclits från Kinsella, Keyes eller O´Flanagan, svenska krimromaner från Jonas Moström, Lars Bill Lundholm, Sofie Sarenbrandt eller Mari Jungstedt, nån tegelsten från Ken Follett eller snygga coffeetablebooks med modeillustrationer eller något annat "fashion".
 
Min Macbook, som är inne på sin hmm nionde laddarsladd tack vare en viss katt, börjar bli outhärdligt seg och knappt nån batteritid kvar..Så ett litet bidrag till en ny tunn, lätt Macbook vore inte fel.
 
Roliga och snygga t-shirts med antingen "comic" prints eller typ med Beverly Hills 90210 eller nån retro band-tischa.
 
Skulle bli jätteglad för en härlig, snygg och skön fåtölj att ha som skrivbordsstol/sitta läsa bok och dricka te i.
 
Ögonskuggor, ny foundation och hudvård och bodylotions, doftljus och choklad och rödviner är också otroligt uppskattade presenter.
 
Kommentera 5 st

Kommentarer
Malin
2015-10-27 - 15:47:24

Alltid kul att kunna önska sig saker man inte riktigt går och köper själv, av olika anledningar :)

J
2015-10-28 - 03:16:25

Hmm...Hur kunde jag komma hit på en sökning på "Oasis på Sjöhistoriska 1996" ? :D

Men grattis i förskott i alla fall! Och bra önskelista där i början. Önskar också att man kunde önska en vänligare värld.

Jag är också född -81...Men jag har redan fyllt 34. :)

Svar: Haha ja du det var märkligt .
Dock är oasis mitt favvoband 😊 dock såg jag som inte förrän 1997 i Globen.

Tack så mycket! O grattis i efterskott till dig då :)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Kim - Nybliven fru
2015-10-28 - 11:44:54

Åh, vart kommer fåtöljen ifrån? 😍

Ida
2015-10-28 - 22:48:01

Jag tror faktiskt att du skulle gilla Mhairi McFarlanes (kan va fel stavning) böcker, hon skriver roliga chiclits tycker jag! :)

J
2015-10-29 - 01:25:00

Oj, det var ju ett sammanträffande! :)

Ett av mina favoritband också, iaf i deras tidigare år. Såg de först live själv på Hovet 2006. Hade gärna sett dem på Hultsfred -94. Och Nirvana -92, som ju också spelade på Sjöhistoriska.

Den måste bara ha snappat upp texten "Jag på hotellets toalett i morses samt i en busskur vid sjöhistoriska museet." (Kommer till samma inlägg igen när jag googlar det!) :D

Vi 80-talister, fick uppleva mycket bra musik. :) Som dagens unga riskerar missa.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: