GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bara nöjd.. Det är lyx!

2015-10-10 | 19:23:00 | Egocentrerat&Vardagligt



Jag måste säga att jag har en så himla skön lördag.
Jag sov till klockan halv tio och klev upp, satte på kaffe och medan det puttrade tog jag en dusch.
Frukost i köket med Stefan och katterna, lugn och ro.

Sen kom min mamma som jag inte träffat på en vecka nästan och vi tog en skogspromenad och bara pratade om livets ditt och datt.

Lite piff och pynt här hemma innan jag och Stefan gick och handlade litegranna och nr vi kom hem så gjorde jag en tårta. Ingen avancerad och ingen vacker alls, färdiga bottnar och fyllning med ett lager vaniljkesella och ett lager dulche de lechekesella.
Jordgubbsgrädde, choklad och godis.. Simpel, lite barnslig men god. Jag gillar tårta.

Sen tog jag mitt första bad i "nya" badrummet med en kall öl bredvid och en film på ipaden och jag njöt. Njöt av nöjdhet över hur fräscht, nytt och lyxigt badrummet nu känns. Rogivande och tillfreds. Så nöjd!

Och nu ska jag korka upp den ena  flaskan av två för mig nya ekologiska rödviner jag med omsorg valde på systemet igår. Gillar att testa kust nya eko-viner och känns lite lyx med några snygga flaskor hemma.
Medan jag sippar på ett glas så ska jag laga en krämig lövbiffspasta .

Såna här lördagar är perfekta . 
Kommentera 1 st

Kommentarer
knaperbloggen - illustratör <3
2015-11-20 - 22:25:14

så gott!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: