GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lyckolandet

2015-11-08 | 14:16:03 | Krönika/Politik/Tankar


En nypåbörjad tavla " open your heart".,

Efter gårdagens "Så mycket bättre"..

Heja Niklas Strömstedt!
För att du vågade och vågar . För att du vill och kan. 

...kanske mest skrattretande reaktionerna från de som inte gillade Strömstedts framträdande och ställningstagande måste vara de som nu säger att " politik inte hör hemma i ett underhållningsprogram ".. Ett program som handlar om musik... Musik.. Har det inte alltid handlat om att uttrycka sig/ ha nåt att säga? 
Och det ÄR skillnad på att göra sin röst hörd FÖR alla människors lika värde , en akt av respekt och kärlek än att använda bästa sändningstid för att propagera för motsatsen. 

Sen blir jag så totalt matt, urlakad och ledsen över att se hur många som faktiskt sympatiserar med SD. Hur mycket det bara växer.
Eskalerar mot en snart total ogreppbart ohanterbar situation. 

Det är inte vi som inte sympatiserar med SD som "missuppfattat" vad SD vill.
Vi fattar precis. Det är därför vi tar avstånd. Precis därför.
Likaså tror jag de allra flesta som faktiskt sympatiserar med SD fattar exakt varför de just gör det. 
Det är det som är skrämmande .

Jag bara önskar av hela mitt hjärta att a
ALLA bara kunde se sig som likar och landgränser är påhittade linjer på ett och samma jordklot,
Vad är det här svenska vi så måste värna om och stänga inne istället för sprida och dela och bjuda in? 
Jag kommer aldrig förstå tankesättet att " det här är mitt land" utan tänker " det här är VÅR värld VÅR planet".

Kommentera 2 st

Kommentarer
johannajirevall.blogg.se
2015-11-08 - 17:07:43

Vad fint och underbara färger!

anna
2015-11-09 - 00:20:37

Hej - jättefin! har du ritat också den som finns i bakgrunden med husen på eller är det något helt annat? mvh nyfiken!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: