GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Flunsatidsfördriv

2015-11-20 | 12:03:59 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
 
 
Jag har legat hemma hela veckan i nån konstig förkylningsflunsa..Började med halsont i lördags kväll, fortsatte med mer halsont och tappad röst i söndags och sen har det gått i vågor, mår ganska ok en stund för att sen bli helt klubbad.
Så har blivit mycket sofftid och tvtittande , men då ögonen och huvudet orkat med har det blivit en del tecknande.
 
Blev ett tecknat porträtt på Miriam Bryant, denna fullkomligt coola kvinna och hon lade i sin tur ut det tecknade porträttet som "selfie" på Intagram, Twitter och Facebook. Kul!
 
Och senaste dagarna har jag tecknat på ett porträtt av Carrie Bradshaw/SJP...min största fashioninspo.
Just på detta har jag valt "mixed media"..Tecknade själva grunderna och linjerna för hand med fineliner och sen tagit in det för färgläggning och mer detaljer och bearbetning i Photoshop.
Ovan ser ni Handteckningen och en första bearbetning i datorn.
 
Nu funderar jag på att sätta på julmusik och mysa lite extra då det är snövitt ute och bara så himla fint.
Kommentera 2 st

Kommentarer
Frida
2015-11-20 - 22:13:08

Alltid lika grymma illustrationer, såklart!!

Hoppas du mår bättre, Anna!!

knaperbloggen - illustratör <3
2015-11-20 - 22:18:35

så fin :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: