GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Älskade hus & trädgård

2015-05-24 | 20:23:59 | Egocentrerat&Vardagligt








Kortare jobbpass denna soliga söndag.. Och kortare pass betydde att jag fick sovmorgon, kunde äta gofrukost ute i trädgården , och sen vara njuta av grönskan, lite påtande och pillande.
Och efter jobbet kunde jag njuta av en fika på altanen i sol och i de nya möblerna.
Vi beställde ju detta vita konstrottingset från Trademax för ett tag sedan.
Tyvärr hade första möblerna vi fick krosskador här och var, saknades bitar, hål. Så tråkigt. Men det var inga som helst problem att reklamera till Trademax och vi fick ny leverans. Så nu börjar altanen bli fin och mysig.
Jag har hängt upp amplar här och var , på altanen, på framsida trapp och nere vid trädgårdsskjulet.
Äppelträdet exploderar i blom nu och syrenerna likaså. Snart kommer stora Jasminebusken sprida ljuvlig kvällsdoft.

Vår trädgård den är väldigt stor, och mycket behöver göras och skötas.. Men jag älskar den. Jag älskar vårat hus och vår trädgård och att det är just vårat. 

Älskar att det är lite torpkänsla över trädgården så här mitt inne i stan. Att vi bevarar lite femtiotalsstil som hör husets byggnadsår till men ändå lägger till vår egna . Mysigt, retro, lite vildvuxet, hemtrevligt framför stilrent, flådigt, överdådigt. 

Kommentera 2 st

Kommentarer
A
2015-05-25 - 11:53:22

Det ser så himla mysigt ut! Och möblerna är supersnygga!
Vi bor i radhus och har bara en liten gräsmatta/trädgård.
När jag ser hur stort och fint ni har blir jag sugen på hus! Med en stor altan med tak där man alltid kan ha dynor och kuddar ute.

Amanda
2015-05-26 - 01:29:41

Hade ju inte tackat nej till en kopp på den altanen, ser ju hur mysigt som helst ut! :D De rosa kuddarna gör verkligen sitt där :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: