GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dear weekend

2015-03-22 | 18:55:22 | Egocentrerat&Vardagligt




Som jag längtat efter denna hellediga helg. Min första på minst fem veckor . Jag har inget emot att jobba men det har blivit mycket senaste tiden och man vill ju även ha lite ledigt med sin sambo.
❤️

Igår hade vi en underbar lördag. En sån jag längtat efter.
Jag gick upp utvilad vid kvart över 8 , satte på kaffe och städade köket. Gosade med katterna.
Gjorde iordning en redig köttbullemacka och satte mig med kaffet framför Nyhetsmorgon sant kollade FBflödet dör de flesta förfärades över snön som kommit.. Och jag tänkte ju mest "det är mars det brukar komma snö ända in i april.. So what!?" Vädrets makter kommer vi aldrig kunna styra över, bara gilla läget . 

Vid lunch så drog vi iväg till Skövde då vi båda var sugna på blåbärscheesecake på Waynes Coffee. 
Men innan fikat inhandlades födelsedagspresent till svärfar och så blev det ett spontanköp av ett nytt soffbord .
Och oj vad nöjd jag är med det! Så fint!
Blev även en ask som ser ut som en bok, med Marilyn Monroemotiv, perfekt att ha fjärrkontroller o lite servetter i. 
Lite annan småshopping av ditt och datt och mat inför nästa vecka.

Väl hemma tog vi varsin öl och skruvade ihop bordet. 
Sen vart det mat godis och film.

Idag, sovmorgon , lite mer plock och städ innan det blev en långpromenad med min älskade mamma ( tack för att du finns) samt ett besök till Solarieöarna . 
Blev även en löprunda på lite mer än 6 km , vara i min "egna bubbl med bra musik i öronen och låta benen jobba och tankar och grubblerier skingras.. och nu päser jag i soffan efter en hamburgermiddag. 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: