GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

den ljusnande framtiden är vår

2015-06-08 | 22:13:02 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Här sitter jag just nu, vid min rosaklädda macbook och skriver min månadskrönika om mode/stil/design till lokaltidningen.
Min lilla "carrie bradshaw"stund en gång var fjärde vecka ungefär.
 
Helgen den ko och gick. VAr för en gångs skull ledig både lördag och söndag.
Var "gräsänka" då Stefan var på Sweden Rock.
Jag åt saker jag gillar, hade godis och chips för mig själv. Tomtade runt här hemma. Tränade.
Hade Greys Anatomymarathon på säsong 2. Städade, renbäddade. Pysslade litegranna i trädgården.
Blev även en spontan utgång med två kollegor som sedan följde med hem och vi satt här, drack öl och lyssnade på massa bra musik och såg en ny dag gry.
Klockan 6 gick jag och lade mig på söndagsmorgonen.
Så härligt. Det är nåt alldeles visst med att just sitta uppe en natt så där..spisa plattor ( ok spotify) och vips har solen gått upp igen, fågelkvitter utanför, sommardofter som sipprar in från altandörren..och precis som för exakt 15 år sedan när jag tog studenten och festade hela den veckan, kände jag en framtidstro. Lycka och liv.
 
Nä, fylla på tekoppen och få färdigt krönikan nu.
Denna vecka är jag krönikör.
Jobbar på Netto.
Har 3 fotograferingar bokade.
Busy.
Sen kommer jag ha en veckas semester.
Då hoppas jag på varmare väder och tillfällen att bära öm än inte alla, men flera av mina nya skor.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: