GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I år har ju Tomas Ledin så rätt så rätt

2015-07-30 | 19:59:36 | Egocentrerat&Vardagligt


Sommaren ÄR kort..och i år har det mesta regnat bort...och blåst bort. Den där blåsten är nästan värre än det sabla regnandet. Det är i den rasslande vinden som hösten känns.
Minns de där få underbara dagarna för dryga månaden sen med värmebölja..nästan 30 ljuvliga grader och så fantastisk still ljummenhet om kvällen då defantastiska sommardofterna spirade. Då jag njöt så mycket man bara kan njuta , en njutning som gjorde mig tårögd eftersom jag så desperat ville att stunden skulle stanna..för evigt och orden inte alls i närheten räckte till för att beskriva den stora oändliga kärleken till just de där få sommardagarna, med en gnagande visshet om att det just var ett flyende ögonblick på det stora hela.. Där satt jag och ville att böljan aldrig skulle sluta medan folk kring mig mest klagade till höger och vänsterr efter tre timmar med över tjugo plus att det är för varmt.

Suck.

Imorgon börjar jag jobba igen efter drygatvå veckor ifrån jobbet. Hade gärna haft längre och mer sammanhållen semester..men i år fick jag stå tillbaka och mer dela upp min semester.
Jag har två veckor kvar att ta ut.
Trots en annalkande badrumsrenovering så hoppas jag och drömmer  smått om att vår ekonomi kanske möjligen tillåter nån slag flykt i höst utomlands till sol och värme...
Sommaren är så kort så kort , vi har liksom resten av året på oss att bylsa på oss sockar, stickat, mössor, jackor, byxor..

Nåväl..kort semester ja och jag återvänder till jobb blekare än när jag gick på semester och för första sommaren nånsin kanske inte ens lyckats läsa ut en hel bok...men det blev några riktigt fina dagar i Stockholm, mitt älskade Stockholm.
Igår kom vi hem från några dagar i Göteborg..mysigt yes..men Stockholm vinner..däremellan hanns det med några dagsutflykter, ett biobesök och så en makeover av sovrummet. Fyra par nya klackar, fem nya klänningar, två par byxor, en hatt , ny tv, flera seriemarathon och så blev jag tant och föredrar en skvätt mjölk i kaffet.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Anonym
2015-07-30 - 20:25:55

Gravid?

Svar: Nej då bara vanlig mjuk icketränad mage förstår du. Tack för anmärkning och granskning.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sanna
2015-07-30 - 21:12:56

Anonym: Hur kan man skriva så till en annan människa, och inte ens stå för vem man är? Man bör ALDRIG fråga en kvinna om hon är gravid, du har ingen aning om vad personen varit med om om ni inte är nära vänner. Kanske precis haft ett missfall, försökt i flera år men inget har hänt, eller inte vill ha barn. Det är ohyfsat och otrevligt att ställa en sådan fråga. Jag förstår inte varför andra människor ska lägga sig i andras liv hela tiden. Är en kvinna gravid så berättar hon det för den hon vill berätta, och förr eller senare så märks det ändå när det finns en bebis i familjen. Anna har dessutom flera gånger skrivit att hon inte vill ha barn, hon är nog rätt trött på den frågan vid det här laget. Bara för att man är i "barnafödande" ålder ska man inte behöva stå ut med att svara på den frågan gång på gång.

Stor kram till dig Anna!

Svar: Väldigt klokt skrivet av dig Sanna.

Och håller med dig om alla anledningar du skriver till varför man inte ens ska börja fråga någon den frågan.


Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Charlotta Sofia springer o trimmar
2015-07-30 - 21:50:40

Håller så med dej! Känner mej helt snuvad på den här sommaren, lite snopen eftersom jag kallt räknade med en likadan sommar som vi haft de senaste åren :(

Och måste bara säha: Gravidfrågan?? Har en bott under en sten om en tycker att det är en lämplig fråga att ställa? *morr* Hur kan en inte fatta att sånt frågar en helt enkelt inte om? Kan inte låta bli att tänka att det är en sån fråga personen skriver för att "sticka till" lite?

Felicia
2015-07-31 - 14:28:31

Superfin sommarklänning har du i alla fall, även om själva sommaren är lite av en besvikelse..

Louise - vitmossa
2015-07-31 - 16:51:28

Så fin du är! Håller med dig om denna sommaren, den har varit riktigt värdelös.. Trodde det skulle bli en lika bra sommar som förra året men nix...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: