GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sjukstuga & kattkalabalik

2015-01-06 | 20:52:32 | Egocentrerat&Vardagligt




Nu har den lätt irriterande känslan i halsen som kändes hela helgen brutit ut i nån flunsa/förkylning .
Jobbade igår och kraxade hest i kassan.. Skulle varit ledig idag men personalbrist gjorde att jag ändå fick jobba halvdag vilket ju går med lite alvedon och vilja.. Men varit ganska utslagen sen jag kom hem förutom när lite kalabalik utbröt: 

Låg sjuk i soffan med feberfrossa när jag såg Biscotti gå in i badrummet för att kissa ned badrumsmattan och sekunden efter börjat Ozzy kaskadkräkas och jag lyckades väl vrida till ryggen när jag flög upp för att stoppa kissande katten samt blev klöst på ena patten av Ozzy när jag höll honom över diskhon vid kräkning nummer 2 för att bespara mattor väggar och golv. Suck ,

Fan jag vill bli frisk nu.
Ett enda löppass ute på nästan 1,5 månader och ett löpbandspass .. Förkylningar migrän magsjuka jobb. 

Vill känna mig frisk och stark som jag gjorde i november när jag slog personbästa varje vecka på löpningen och kände mig nästan oövervinnerlig . 

Jaja inte stressa. 
Vila och återhämtning och vara snäll mot sig själv. 

Nån som har nåt film eller serietips nu när jag planerar ligga i soffan  hela dagen imorrn ? 

Kommentera 4 st

Kommentarer
vicky
2015-01-06 - 21:33:31

Oprhan black
Fringe
Orange is The new black
Krya på dig.

Svar: Tack!
Fringe har jag sett så himla bra!
Har du sett Haven? Lite samma stuk.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna
2015-01-06 - 22:21:23

krya på dig!! The Affair, Revenge, Nashville, House OF Cards, The Killing, Historieätarns, de 3 dokumentärerna om Astrid Lindgren på SVT. Filmer : Gone girl, LUCY, Divergent, The Fault in our stars, Sex Tape

Hoppas du kan få lov att njuta lite, lite av att slapp helt legitimt!

Kram Anna

Jess
2015-01-07 - 10:27:53

Hoppas både du och katterna blir bra snart! Om du inte har sett The Killing så gör det, mörkt kriminaldrama som är otroligt spännande och bra.

Anna E
2015-01-07 - 18:01:21

Förr eller senare exploderar jag är mycket bra! Oväntad vänskap också bra.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: