GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

du och jag soffan..du och jag

2015-01-11 | 13:36:59 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Hej på er blogosfären. Jag hoppas ni har en skön söndag och inte har drabbats hårt  av vare sig storm eller snöoväder.
 
Jag har nog min slappaste helg på evigheter.
För det första är det min första hellediga helg på jag vet inte hur länge och det känns som en lyx!
Jag har ju varit helt tokförkyld i veckan men pga personalbrist på jobbet, gått dit och knegat på ändå. Inte att rekommendera nej men ibland får man helt enkelt bara bita ihop. Men när jag slutade i fredags eftermiddags så var jag toalt trött och slut.
Så denna helg ser jag till att vila och kurera mig. Både kropp och knopp.
Igår låg jag i sängen nästan till kl 11. Har jag ens gjort det sedan tonåren tro?
Frukost och efterföljande fika i soffan framför spännande dokumentärer på Netflix om industrialismens byggnadsunderverk.
 
Senaste Pretty Little Liars såg jag också..tänk när jag var tonåring såg jag tonårsserier där huvudrollsinnehavarna var dubbelt så gamla mot vad de spelade..och nu är det jag som är dubbelt så gammal mot vad skådisarna ska spela..haha.
 
Jag lyfte mig nog bara från soffan för toabesök igår.
Soft värre.
 
Och idag fortsätter det lite likadant..
Tog mig lite frisk luft nyss och skottade lite men nu blir det åter soffa och te och choklad.
Bestämde mig för att ge Downtown Abbey en chans - inte sett ett enda avsnitt innan..Och kan väl säga att nu efter två avsnitt så känner jag mig frälst och fast.
Så gottigt att ha flera säsonger att plöja igenom!
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Anna J
2015-01-11 - 22:07:05

Klokt av dig att ha en lat och avkopplande helg. Det måste man få ha ibland och särskilt om man inte är helt pigg. Jag har känt av halsont i veckan som gick så jag har gjort ungefär detsamma som dig - haft en lugn helg med massor av TV och te. Hoppas du känner dig piggare nu och att du får en fin vecka som kommer. Kram! (Och god fortsättning på nya året, känns som om det var längesen jag skrev en kommentar nu.)

Linda
2015-01-12 - 00:44:58

Härlig tid framför dig med massa osedda säsonger av Downton Abbey. Avis!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: