GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

born on a different cloud

2015-01-20 | 14:18:12 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Tack till er som skrivit så snälla och värmande ord under förra inlägget ♥
Det känns ganska så faktiskt att NI finns som tycker att just min blogg är den bästa.
Det gör mig jätteglad!
 
Självklart visar jag, liksom de flesta bloggare, bara upp en viss del av mitt liv, väl valda bitar men jag försöker att även om jag döljer en hel del ändå visa en ganska så sann bild trots allt.
Jag må bo i ett rosa hem men utan att ha byggt upp en rosa bubbla.
Inte en skinande ren och vit heller.
Jag vill ju att det ska finnas plats för oss också som har lår som går ihop, som äter smaksatt kvarg för den är godare än naturell, som inte äger en enda pryl från Svenskt Tenn eller har nån magisk ämnesomsättning som gör att vi minskar x antal kilon varje år trots att vi äter som "hästar".
En plats för oss som vågar ha lite politiksa åsikter och inte räds för att uttala dom för rädsla att minsta sponsorer.
För oss som är över 30 år, som har företag som faktiskt inte gett en massa miljoner på banken utan snarare skulder , inte äger märkesväskor på armen eller kan sticka utomlands flera gånger om året.
Mamma Scans köttbullar istället för råbiff.
En plats förr oss som faktiskt är lyckliga och funnit mening med livet utan barn.
En plats för oss med både skimrande drömmar och grådassig diskbänksrealism.
 
Tja.
Lite så.
 
Idag har jag njutit av att jag haft ledig förmiddag då jag jobbar kväll ikväll.
Jag tog mig sovmorgon, slösurfade länge i sängen mixat med Candy Crushspelande och bara önskade att den snarkande katten kunde hämta en cappucino.
Två koppar kaffe till frukost och en skål med yoghurt, vanilla quark och hallon..följt av två rutor jordgubbschoklad.
En halvtimme på det rosa löbandet och ett avsnitt New Girl för att sedan sitta i telefonkö till Skatteverket för att få rätt blankettnummer till olika Skatteärenden.
Nu ska jag ställa mig vid spisen och göra nån slags kebabtallrik lagom till Stefan kommer hem, käka ihop i kanske 5 minuter inan jag beger mig till jobbet.
En tisdag i korta drag.
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Jeanette
2015-01-20 - 15:01:05

Just därför jag läser din blogg!

Annster
2015-01-20 - 19:22:46

Kan bara instämma med kommentaren ovan :)

Charlotte
2015-01-21 - 06:36:13

Instämmer även jag..första gången jag kommenterar dessutom..

Camilla
2015-01-21 - 07:19:42

Din blogg behövs :) Jag gillar den och din ärlighet

Anonym
2015-01-22 - 09:03:54

Precis! Har följt din blogg i många år, gillar att den känns ärlig :)

Anni
2015-01-22 - 09:43:33

Det är just det ärliga i din blogg som gör den så bra!

Annie
2015-02-05 - 20:11:14

Du är ärlig och härlig när du skriver, det är därför jag fortsätter läsa. Och så är du så himla grym på att designa! :)

Svar: tack så hemskt mycket Annie, dina ord värmer <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: