GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det var jag som segrade !

2015-02-15 | 21:47:00 | Egocentrerat&Vardagligt


För sex månader sen i fredags så lades jag in på sjukhus med proppar i båda lungorna efter att ha hostat upp blod samt ihållande huggande smärtor i ryggen. 
En upplevelse som var  Smärtsam både psykiskt och fysiskt, ångestfyllt och väldigt jobbigt. Jag trodde jag skulle dö och veckorna efter var fyllda med dödsångest och "varför"frågor. 
I fredags, på "6månadersdagen" blev jag "friskförklarad" och jag behöver inte längre äta blodförtunnande . 
Vilket känns tudelat. Glad för att jag inte längre behöver ära medicin och på så sätt känna mig som en sjuk. Men en trygghet försvinner också. Med medicinen kan jag inte få nya proppar.. Utan så löper jag nu större risk att kanske få det igen då  jag en gång haft det .

Jag firade i alla fall min friskförklaring med att ge mig ut på en  6,66 km löprunda och jag njöt av varje steg och varje andetag. 
Propparna kom , de smärtade men JAG segrade.
Kroppen är fantastisk! 

Helgen bestod mest av jobb men det var ju även  hjärtedagen och jag har turen att både vara älskad och få ha människor kring mig som jag älskar . Jag är dessutom jäkligt stolt över mig själv. Och glad över att jag lever. 

Kommentera 12 st

Kommentarer
C by Caroline ❤️
2015-02-15 - 22:34:02

Usch vad hemskt! Men skönt att du blivit friskförklarad nu, hoppas du slipper vara med om det igen!

Svar: Tack Caroline, det hoppas jag med. Hoppas du mår bra <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Dylan
2015-02-16 - 07:49:34

Shit vad läskigt det låter! Skönt att du mår bättre nu, verkligen ett härligt sätt att fira på :)

Svar: Ja det var inget roligt att gå igenom men så härligt att det gick bra, tacksam för det =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2015-02-16 - 08:10:34

heja dig! :)

Svar: tack så jättemycket !
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

von Ahn ♥
2015-02-16 - 09:51:20

Underbart! ♥

Svar: ja verkligen helt underbart =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Robex Lundgren
2015-02-16 - 10:38:15

fin bild

Svar: tackar =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2015-02-16 - 10:40:25

heja dig :D

Svar: tack!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Ling-Ling
2015-02-16 - 11:44:41

Så härligt att höra!

Svar: tack <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Molly P
2015-02-16 - 14:52:10

Så jäkla bra kämpat! Heja!

Svar: Tack finaste Molly <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Ann
2015-02-16 - 16:35:10

Skönt att du mår så mycket bättre ändå! :)

Svar: absolut, det är så skönt!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma Å
2015-02-16 - 20:47:40

Oj, jag tror att jag råkade skriva min mejladress på fel ställe. Inte hela världen förstås! Men du kanske kan ta bort den? Jag tycker i alla fall att det är superbra att du är frisk!!!

Svar: jag tog bort =) och tack för dina ord!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

JUNITJEJ
2015-02-16 - 21:04:31

Vad gott att du mår bättre!

Svar: Ja verkligen!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2015-02-16 - 22:13:22

Heja dig Anna! Och du klarar denna nya tankevånda också. Stor kram!

Svar: tack min älskade cybervän!Som du vet har du hjälpt mig tanke och supportermässigt väldigt mycket!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: