GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

The Day before christmas

2015-12-23 | 16:15:16 | Egocentrerat&Vardagligt






God jul bloggosfären!
Älskade bästa 23:e december! Älskar den här dagen nästan mer än självaste julafton och jag är så lycklig att jag är ledig idag!
Ja jag gick faktiskt på en hel veckas julledighet igår kväll efter att ha kämpat med stressiga julhandeln och svettats i grönglittrig tomteluva på jobbet.
Nu är det julefrid, klappinslagning, godis, tända ljus, julmusik och bara allmänt mys och julekänsla som råder.

Det spöregnar och blåser ute och det dundrade till och med två rejäla åsknallar För en stund sedan med tillhörande blixtar och hagelskur.. Men kändes mysigt även om det är så långt från "julväder" man kan komma kanske.. Men julen firas ju snö eller inte, eller hur?
Och vi är väldigt tacksamma ändå att det vart så milt som det är då trasig cirkulationspump önskade oss God Jul igår kväll. Trodde knappt vi skulle få tag på nån reparatör idag men det fick vi och nu osar det om elementen igen , tack och lov! 

Nu ska jag försöka mig på att baka en plåt pepparkakor, lyssna på Absolute Christmas - 1994 års edition ( tack Spotify ) och sen slå in fler klappar och se mer julfilm. 

Hoppas ni alla kan få känna lugn och ro , inte stressa sönder er ty julen kan firas med lite dammråttor i hörnena Och operfektheter, finna glädje och lycka i de små sakerna. Lev nu. 


Kommentera 3 st

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa
2015-12-23 - 19:35:49

God Jul

j u n i t j e j
2015-12-23 - 21:00:10

Så fina julklappar!

ISA
2015-12-23 - 22:45:01

aaah julpeppen är så underbar, fasar nästan för när det är över. haha! kram och godjul!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: