GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Summer comeback

2015-08-06 | 21:59:04 | Egocentrerat&Vardagligt




Sommaren har visst gjort en härlig comeback denna vecka, om man nu kan kalla det för det när sommaren knappt varit här..men temperaturer över tjugo grader..som, underbara dofter, stilla kvällar.
Jag hade turen att vara ledig tisdag och onsdag och på tisdagskvällen var vi hembjudna till bror, svägerska och brorsbarn på grill och drinkar.

Jag tog på mig min nya fina röda plisserade klänning ifrån Mango och blev serverad svägerskans goda cosmos, matchandes min min klänning.

Sen satt vi ute på deras nya fina altan tills kvällen blev ny dag och sedan cyklade jag hem i den ljumma sommarnatten , utan jacka och klackarna låg i cykelkorgen och de nakna fötterna nästan svävavde över pdelaerna och ibland lät jag benen sparka fritt i luften medan jag susade fram vägen hem.
Livets liv.

Jag vill verkligen inte att sommaren ska ta slut..nånsin.

Nu funderar vi starkt på att resa iväg en vecka i september för lite mer värme..men var ska man åka? Spanien? Grekland? 
Var är det varmt och härligt i mitten/slutet september?
Kommentera 6 st

Kommentarer
Anonym
2015-08-06 - 23:04:25

Kroatien är SÅ fint och det borde vara varmt där i september fortfarande! Jag var där i juli för några år sedan och då var värmen på topp (40 grader veckan innan jag var där, runt 35 "min" vecka vilket var SÅ skönt!). Tror att september kan vara fint också, så det är mitt tips att kolla upp! :)

Anonym
2015-08-07 - 08:39:48

Malta!

Maria
2015-08-07 - 10:31:30

Kreta säger jag! Var där i mitten på september och vi hade värmerekord för den perioden just då, 37 (!) grader fick vi, helt underbart. Medelhavet låg på cirka 29 grader. Kolla gärna upp Ocean beach club på Kreta, det ligger en bit ifrån flygplatsen men riktigt fint och lyxigt hotell.

Hanna Karlsson
2015-08-09 - 14:53:55

Det är så härligt att sommaren är tillbaka.

Annster
2015-08-09 - 16:09:58

Åh, hade inte varit helt fel med en resa nu :)

Li
2015-08-10 - 15:19:34

SKIATHOS, den finaste av alla greköar.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: