GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Stronghappywellbeing is the new skinny

2015-08-27 | 22:02:24 | Träning&Hälsa




Träning för mig handlar om psykiskt välmående . Särskilt och speciellt efter propparna förra året.. Att veta och känna att jag kan.. Att kroppen orkar och vill och kan, och mår psyket bra mår nog det fysiska bra och tvärtom.

Jag är inte jättemycket för att pressa mig själv och jag är absolut inte efter att få känna nån blodsmak i munnen nånsin igen efter propparna.. Och jag ser inte tjusningenmed att alls att ta ut sig så man spyr .
Nej må bra är vad som gäller.
Löpning har varit min grej nu ett bra tag.. Men senaste månaden har det gått trögt. Inte samma lätthet eller tjusning alls tyvärr. 
Så löpningen får vila.
Istället har det blivit pass på motionscykeln nere i källaren. I sig väldans tråkigt men med iPad framför och ett avsnitt SATC eller två blir träningen till både nytta och nöje och summa sumarum : välmående .
Avslutar alltid cykelpassen med lite styrkeövningar och det tillsammans med alla lyft på jobbet börjar ge lite resultat . 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: