GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hejdå Påsken, hallihallå Våren!

2015-04-06 | 21:17:35 | Mat&Recept





Så var påsken nästan över och även om det säkerligen kan komma nåt snöfall igen och det är minusgrader om nätterna ännu så blev det så vår även i år. Nu är vi inne på rätt sida av året med ett halvår av ljusare längre dagar, varmare grader, knoppar som brister och spricker. Liv.

Bilderna ovan får summera min påsk. Vi är inga direkta påskfirare.. Jag har aldrig varit men uppskattar ändå liksom lugnet blandat med gladfärgerna denna högtid ger. Även om jag jobbade både långfredag och idag så har det ändå varit litegranna långhelgsfeeling.
Ingen traditionell påskmat här. 
Goda burgare ena dagen, hemgjord pizza andra dagen och fajitas den tredje .
Lite plockmat och umgänge med familj på lördagseftermiddagen. Lite gäng med mina underbara fantastiska kloka brorsbarn.

Begynnande trädgårdsfix, utemöblerna ställdes fram och första fikan på altanen för  i år - äntligen .
Löprunda och långpromenader. 
Ofantligt mycket godis och gottiga bakverk. 
Planering och drömmar kring husprojekt- både in och utvändiga. 

En ganska så perfekt påsk utan krav och måsten . 
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
AnnaO
2015-04-07 - 09:25:13

Älskar ditt kök!!!! Såååå fint! Och så tar du överhuvudtaget så otroligt vackra bilder som jag blir då glad av att titta på. Kram!

Annster
2015-04-08 - 03:35:52

Så fint kök och det låter som en härligt påsk :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: