GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sverige, jag vet också att ni kan mer!

2014-09-14 | 12:49:07 | Krönika/Politik/Tankar

 
 
 
Idag är det val i Sverige.
 
Jag hoppas så att vi imorgon, eller redan ikväll när vi går och lägger oss har fått ett maktskifte i Sverige. Att vi får en rödgrönrosa regering.
Och jag hoppas av hela mitt hjärta att främlingsfientligheten besegras , att den får så lite utrymme som möjligt.
 
Jag vill ha ett varmt, kärleksfullt, tryggt Sverige för ALLA.
 
Idag är det val i Sverige.
Om tre dagar är det årsdagen av att Kristian Gidlund gick bort.
 
En av hans allra bästa mest sanna texter bör sannerligen läsas om idag.
Han var så klok den där Kristian.
Jag hoppas vi kan förändra det Sverige han så tragiskt och för tidigt lämnade.
 
http://www.aftonbladet.se/debatt/article16207536.ab
Kommentera 2 st

Kommentarer
Malin
2014-09-14 - 18:22:50

Åh, jag hoppas verkligen också på regeringsskifte idag!

Anni
2014-09-15 - 10:31:50

Bedrövligt valresultat! Menar SD:s framfart givetvis. Jag har alltid tänkt på Sverige som ett fördomsfriare land än mitt hemland Finland, men nu är jag böjd att tänka om. Jag blir rädd!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: