GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Min modehöst/vinter

2014-09-24 | 13:12:12 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Inspirerad av AnnaWiis lista så gör jag här min egna kring min garderob och stil i höst/vinter.
 
Plagg:
 
Jag tror jag kommer hålla mig till en viss bas: jeans, kofta och linne men att då och då piffa till det hela med starka färger i form av främst rött och rosa och tror jag kommer använda den rosa kappan väldigt mycket och även den röda plisserade kjolen om den sitter som jag tänkt.
Sen är jag ju en skinnjacketjej så det använs ju så ofta det bara går och tillåts väder och temperaturmässigt.
 
Accessoarer:
 
 
Sköna mössor och stora halsdukar. Sen är jag sugen på att hitta ett par snygga handskar i år istället för vantar.
Vad gäller smycken och väskor är det alltid outfiten och dagshumöret som styr dom valen.
I år ska dock smyckena mest matcha mitt halsband som talar om att jag går på blodförtunnande.
 
Skor:
Då jag har kraftiga + korta ben så har jag svårt att hitta stövlar som passar..Overknee är ingen idé till min längd och de flesta stövlar har dragkedja på sidan vilket oftast blir ett problem till mitt vadomfång.
Men förra året hittade jag ett par svarta så jag kör på dom i övrigt mina nya platåboots samt lägre klackvarianter bland annat de i leopardmönster för att piffa upp outfiten.
 
Outfit:
 
Mycket basoutfits i form av jeans - skinny, baggy och utsvängda + jeans och koftor.
Rockigt möter  90tal, enkelt men med lite personliga twists.
 
Stilikon/Inspiration:
 
 
Brenda Walsh och Kelly Taylor från Beverly Hills 90210 för det rockiga och lite mer feminina.
Melrose Place för retro 90s.
Och som alltid Carrie Bradshaw för härlig mix, färgkombos och lite utöver det vanliga.
 
Smink:
 
I början av sommaren fick jag nåt provkit mininecessär på Apoteket från Boots No7 när jag köpte andra Bootsprodukter och där i låg en minitub på boots no7 triple protection tinted moisturiser fair medium som jag blev helt betuttad i..nu har jag sökt med ljus och lykta efter stor version av denna och det har visat sig att den ersätts av deras BBkrämer och är utgående..men nu tror jag jag hittat några tuber så måtte de inte visa sig ha utgått..de hade nämligen gjort det på första stället jag beställde från.
Konstigt dock att få prov på nåt som itne längre ska finnas.
I övrigt kör jag mest på brunt och guld på ögonlocken ibland nåt rosa och så favvomascaran från Max Factor.
Jag kör oftast samma slags makeup både vardag och fest bara att jag kanske tar lite extra av allt när det vankas party..mer ögonskugga mer sotning mer svärta på fransarna.
 
Hår:
 
Jag önskar egentligen jag hade mer intresse och ork att hålla på med håret..men det blir mest slarviga hästsvansar och knutar. Ibland orkar jag att iaf piffa till det med en big donut och lite hårnålar.
 
Men locka, spraya, platta o så är verkligen inte min grej precis som jag egentligen aldrig haft nåt intresse av att hålla på med naglarna..nagellack är kul men har inte intresset att sköta det och hålla på med manikyrer osv.
 
Tre "vill-ha-plagg"
 
 
Jag har inte så många vill-ha-plagg kvar faktiskt..har hittat det mesta på min lista som jag gjorde för nån månad sen nu. Vilket känns skönt!
Det skulle väl vara ett par stövlar till då men som sagt och nämnt ovan under "skor" så har jag problem att hitta sådana som passar mina ben.
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Susanna Maria J
2014-09-24 - 13:45:15

SÅ massa fint! :D

Svar: tack <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma Hå
2014-09-24 - 14:15:10

Så roligt med lite höstmode-pepp! Själv älskar jag dock att hålla på med naglar och sånt, det är billigare än att köpa kläder och skor ;)

//Emma Hå

Svar: haha ja det har du ju rätt i och jag skulle vilja ha mer intresse av just nagelvård..är ju så snyggt på andra!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hanna Karlsson
2014-09-24 - 14:40:08

Kul lista!

ANNAWII ♥
2014-09-24 - 17:33:47

Se rut som en snygg höst Anna! Älskar den rosa kappan från Ellos!!

Svar: ja jag med, perfekt rosa nyans..men verkligen megastor i storlek dock.kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: