GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

God dag

2014-11-27 | 18:36:29 | Egocentrerat&Vardagligt




Åh! Idag hade jag första lediga dagen på en vecka och även om jag är så tacksam för att jag får jobba och gärna gör det är det ju lite skönt med ledigt ned för att komma ikapp lite hus och hem kropp och knopp. 

Började dagen med en lång löprunda, sprang i 46 minuter och hade orkat längre men ärligt talat blev jag lite uttråkad till slut och fick dessutom slut på "springväg". 
Helt otroligt ändå att för bara nån månad sen var halva den löptiden en kamp och nu känns den lekande lätt. 
Eller egentligen är fortfarande de första tjugo minutrarna jobbigast.. Sen "släpper" det liksom. 

Nåväl , efter dusch blev det julmusik och frukost efterföljt av en timmes tecknande. 
Moppande och dammtorkande och småplock därefter. 

När Stefan slutade jobbet hjälpte vi först hans föräldrar att bära upp en ny soffa till deras lägenhet, sen helghandling och lite andra ärenden. 
Nu päser jag i soffan efter att ha avnjutit mjuk pepparkaka och glögg. 

En bra dag. 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: