GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Survive

2014-05-13 | 11:10:03 | Egocentrerat&Vardagligt

Lite blandade prints/plagg i egen design..label Avanna.
 
Ja som jag nämnt lite här och var senaste veckorna så har jag nu nästan helt landat i den verklighet att Avanna som klädmärke och Webshop snart inte finns mer.
Det börjar kännas allt mer lugnt i hjärtat och magen.
Men ibland kommer sorgen och besvikelsen. Ibland kommer tvivlet över mig själv.
Ibland kommer rädslan över vad det ska bli av mig nu.
Jag ville ju bli nånting. Nånting mer. Något mer än ingenting alls.

Mest kommer jag väl sakna själva processen efter att ha skapat, framförallt tecknat och sen se själva bilden som print.
Det är där passionen låg eller fortfarande ligger.
Skapa prints.
Det är något magiskt med snygga illustrationer och bilder på snygga linnen.
Det är det jag fortfarande vill göra.
Jag bara hoppas att nån kanske vill anlita mig i framtiden till det.
 
Så efter en del självrannsakan senaste tiden. Mycket grubbel och funderingar kommer jag inte sakna själva drivandet en egen webbutik, av orderpack, kundtjänstmail, postande och allt annat ikring.
Men skapandeprocessen.
 
Jag har alltid brunnit för fotografering. Men även där har jag det senaste känt att det är mer och mer privat fotografering, fotografering av det jag vill föreviga själv som är det viktiga.
Mina bilder, mina minnen, min vy av det vackra.
Fotograferandet för mig själv är ett andningshål.
Får jag fotouppdrag är jag tacksam för det alla gånger, men vet inte om jag kommer jobba så aktivt för det.
Vi får se. Kanske när jag mer hittar min egna nisch igen inom det. Kanske mer åt mode/lookbookhållet.
 
Nej det som ligger mig varmast om hjärtat om jag verkligen känner efter. Vad det är jag vill och vill fortsätta driva Avanna som företag med så är det framförallt tecknandet.
Det är där den riktiga kärleken ligger.
 
Mat, luft och vatten är vad som skapar liv åt människan..
 
Fotandet är min mat
Skrivandet är mitt vatten
Tecknandet är min luft.
 
Så håller jag bara på med dessa på ett eller annat sätt så kommer jag leva. Överleva.
Överlever jag är jag mer än ingenting.
Så får vi se om jag blir mer än nånting.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Malin
2014-05-13 - 16:51:43

Klart du är mer än någonting! Oavsett hur företaget går så kan ju ingen ta ifrån dig att du är en sjukt duktig kreativ människa :D Kram!

Annster
2014-05-13 - 19:21:55

Säger som ovan.
Klart du är någonting och du har talang :)

Anna J
2014-05-13 - 21:08:46

Jag håller fullständigt med ovanstående. Du är verkligen någonting - kreativ och talangfull. Och modig som vågat satsat på något som du brunnit för. Såklart du kommer fortsätta vara kreativ och full av skaparlust. Lycka till med vad det än blir. Stor kram!

anna
2014-05-13 - 21:12:35

Fast...du har inte misslyckats! Hade du inte vågat försöka hade du misslyckats! Du har lyckats o du har gjort SÅ mycket fina saker! Måste skramla ihop en slant så jag kan köpa mig ett par linnen till!! Tro på dig själv o var nöjd och glad för att du vågade! Kram!

Svar: Tack Anna för dessa fina ord! Tack!!kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Rebecka
2014-05-19 - 11:31:32

Jag har varit där...lagt ner min dröm. Så kändes då när beslutet togs. Men sanningen är att drömmar omformas, ändras, ändrar inriktning.
Under vägen har man fått mer insikt, fått mer kunskap, vet mer om hur ens dröm egentligen ser ut.

Du har din talang, din kreativ. Den kommer inte försvinna bara för att du avslutar företaget. Du kommer hitta nya vägar, nya sätt att fortsätta med din dröm.

Ha en fin dag!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: