GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Här är mitt kylskåp och underbara vardagliga måndag

2014-05-12 | 20:13:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Åh vilken härligt vardaglig och effektiv måndag jag haft idag efter en veckas semester!
Prickade av punkt efter punkt på " Att-göra-listan" , ibland med en kopp "svenskt" kaffe i handen, ibland till P3radiosorl i bakgrunden, ibland med de tre pälsklingarna kring mig som gärna lade sig i bokföringspapprena, haltade upp och ner i husets alla trappor med ren tvätt, smutstvätt, ren tvätt, hade altandörren öppen och regndoft fick joina såpadoft när jag skurade golven. Mail och inventering, orderingångskoll, räkningar och pick och plock.
 
När Stefan slutade jobbet åkte vi och förhandsröstade i Eu-Valet, som alltid fick Vänsterpartiet min röst.
Tänk i år har vi den demokratiska lyxen att få rösta 2 gånger.
Jag hoppas alla utnyttjar den rätten och inser att det är nåt värt! Att vi bor i ett land där vi får bestämma och välja.
 
Efter det åkte vi och storhandlade och nu är kylskåpet och skafferiet härligt fyllt med massa gott!
Hemma hos mina föräldrar t ex är kylskåpet alltid välfyllt och ordningssamt och man behöver aldrig känna det där " vad ska jag äta nu då?". För det finns alltid saker att välja på.
Och så vill jag ha det men det är sällan vi handlar på det viset.
 
Men idag så.
 Fem eller sex kassar fyllda med:
 
Vindruvor, bananer, clementiner ( typ de få frukter vi tål).
Avocado, gurka, babyplommontomater, kvisttomater, babyspenat, cesarsalladmix, färska champinjoner.
Soltorkade tomater, majs, frysta hallon och blåbär, bakpotatis och rödbetor.
 
Tacosås, ketchup, olika creme fraiche, matlagningsgrädde, keso, vaniljkvarg, steksmör.
 
Ost, mjukost, philadelphiaost, brie, mozzarella ( ja jag är ostfreak).
 
Rökt skinka, Serranoskinka, kycklingfiléer, kycklingfärs, tonfisk och pyttipanna.
 
Brödpåsar med olika frallor, chips, riesen ( mitt nya favoritgodis), kaffe, te.
 
Samt toapapper och massa kattmat och kattsand.
Dessutom varsin bytta med olika ingredienser från plocksalladsdisken.
 
Tycker det är ganska kul att handla mat och sånt och även att se vad andra handlar och vad andra har i sina kylskåp och vilka olika "bas/måstehavaror" vi har.
 
Vi har t ex alltid nån form av bröd hemma. Ost och skinka. Ofta kyckling. Nån vaniljyoghurt. Te, kaffe.
Ketchup .  Gurka och babyplommontomater.
Sen vill jag ha tacosås och creme fraiche hemma då de tillsammans blir en fräsch god dressing.

Nån typ av choklad vill jag ha i skafferiet.
 
Vad har ni för kylskåpsmåsten?
 
 
 
..så där , ett jäkligt långt inlägg om storhandling, haha.
Kommentera 2 st

Kommentarer
Annster
2014-05-12 - 22:00:16

Så mycket gott :)

Carro
2014-05-13 - 08:32:00

Men LYX med så stort kylskåp! Vi har bara ett halvt, knappt det.. fick ett nytt nyligen som är ännu mindre, så vi kan inte riktigt veckohandla längre!

Men ÄGG är ett måste här hemma, går åt många. Har man det kan man alltid slänga ihop nåt mellis/snabblunch.
Annars är bär o frukt viktiga här.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: