GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Scorpio Woman

2014-03-27 | 15:43:00 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
Och så var hon färdig.
Min Skorpionkvinna.
Jag sparade henne till sist.
Skorpionen, det är MITT tecken. Och då menar jag verkligen mitt.
Alla horoskop - ja inte sådana där små ytliga i Veckorevyn och dylikt, utan stora och rejäla, ja där stämmer alltid så himla mycket in på mig. Hur jag är och tänker. Jag ÄR en Skopion.
Det är nästan kusligt ibland hur mycket jag är mitt tecken.
 
Så det låg ju då också en extra prestige tillika kärlek i att teckna just Skorpionen.
Hur skulle jag ens färglägga henne...jag provade flera olika..svart för det mystiska, blått för vattentecknet, gröngulaktig för det giftiga i skorpionens svans...men självklart skulle hon ju gå i de färger jag älskar allra mest...det är ju trots allt mitt egna projekt detta och det är min skorpionkvinna.
Det fick bli cerise, hot pink och guld och lite turkos.
 
Min Scorpio Queen.
 
Och därmed har jag nu tecknat alla 12 tecken, på mitt sätt och i en förhoppningsvis ganska sammanhängande serie:
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Malin
2014-03-27 - 22:24:24

Så snygga! Både tillsammans och var för sig!

Annster
2014-03-28 - 01:40:09

Snyggt :)

Kan själv känna som du. Hur mycket stjärntecknet stämmer in. Att man verkligen är sitt tecken.
Jag och sambon talar mycket om detta. Hur vi är våra tecken och det syns tydligt. Men visst. Det är ju inte allt till hundra procent som stämmer in. Även om det är skrämmande likt :)

Caroline
2014-03-28 - 08:52:53

Skitsnygga!

Johanna
2014-03-28 - 12:28:16

Åh dom är hur fina som helst, din samling med stjärntecken!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: